[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس دانشگاه شیراز: اقدامات جهاد دانشگاهی همواره امیدافزا بوده است، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه شیراز اعتقاد دارد که فعالیت‌ها و اقدامات جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی، در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی همواره امیدافزا بوده است.
محمد مؤذنی در خصوص تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به عنوان تجلیگاه علم، ایمان و عمل، به ایسنا گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال (به‌ویژه در زمینه توسعه مشاغل خانگی)، انتشارات، افکارسنجی و خبرگزاری خدمات ارزنده و شایان توجهی داشته است.
رئیس دانشگاه شیراز در عین حال خاطرنشان کرد که بدون تردید بخشی از دستاوردها و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته حاصل فعالیت‌های جهادگران جهاد دانشگاهی در سراسر کشور بوده است. 
او در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای استفاده مناسب از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در سطح کشور و استان فارس می‌توان داشت، گفت: مهم‌ترین کار برای استفاده هرچه بیشتر از دستاوردهای جهاد دانشگاهی به‌ویژه در حوزه پژوهش کاربردی‌تر شدن پژوهش‌ها در این نهاد از یک طرف و استفاده هرچه بیشتر مدیران و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی از این دستاوردها از سوی دیگر است.
مؤذنی در خصوص اینکه الگوسازی‌هایی که جهاد دانشگاهی با ایمان، امید و اعتماد به جوانان می‌تواند در زمینه پیشرفت دانش‌بنیانی کشور داشته باشد، نیز گفت:‌ به‌کارگیری جوانان به‌ویژه دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در مجموعه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی اعم از پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز، مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های تحقیقاتی وابسته به این نهاد، بهترین روش برای ایجاد روحیه امید و نشاط در جوانان است.
رئیس دانشگاه شیراز چنین اقدامی را زیباترین جلوه و نماد اعتماد جهاد دانشگاهی به جوانان در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در اقصی‌نقاط کشور دانست و بر ضرورت توجه به این موارد تأکید کرد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی