[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برگزاری سوگواره احلی من العسل در ارسنجان، روزنامه شیراز نوین

 داور یزدانی- گروه شهرستان‌ها- ارسنجان
هم‌زمان با دهه اول از ماه محرم، سوگواره احلی من العسل همراه با برنامه مسجدمحوری در مصلی نماز جمعه شهر ارسنجان برگزار شد.
سوگواره احلی من العسل که با حرکت باشکوه و گسترده دانش‌آموزان از مدارس شهر ارسنجان و در قالب هیئت سینه‌زنی و زنجیرزنی آغاز شده بود با حضور در مصلای نمازجمعه ادامه پیدا کرد.
حاج اصغر نعمتی مسئول هیئت رزمندگان شهرستان ارسنجان در حاشیه برگزاری مراسم باشکوه سوگواره احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان و سه‌ساله‌های حسینی (نوگلان فاطمی) را نشانه باعظمتی از رشد فکری و فرهنگی جامعه برای تکریم و تجلیل از پسران و دختران و انتقام از ظالمان دانست.
در ادامه این مراسم، دانش‌آموزان نماز مغرب و عشا را به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا بهرامی امام‌جمعه شهر ارسنجان اقامه نمودند.
حجت‌الاسلام محمودی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ارسنجان نیز در سخنانی به بیان ویژگی‌های سبک زندگی امام حسین(ع) پرداخت و تصریح نمود: خانواده حسینی آن خانواده ای است که الگویشان حضرت امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باشد. وی با استناد به حدیث امام صادق(ع) که می‌فرماید بادِرُوا أولادََکُم بِالحَدیثِ قَبلَ أن یَسبِقَکُم إلَیهِمُ المُرجِئَةُ؛
در آموزش حدیث به فرزندانتان شتاب کنید پیش از آنکه مرجئه (منحرفان) زودتر از شما به سراغ آنها بروند، منظور امام صادق از حدیث را همان سبک زندگی اهل بیت(ع) برشمرد.
سیداکبر کاظمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان ضمن تأکید بر تکریم دانش‌آموزان و جوانان عزادار، آنها را سرمایه‌های هیئت‌های عزاداری دانست که باید با قدرت جاذبه به حضور آنها در این مراسمات بها دهیم.
مدیر آموزش و پرورش در ادامه بر ضرورت بصیرت‌افزایی و تحقق شور و شعور حسینی در بین دانش‌آموزان و جوانان در عزاداری ایام محرم تأکید کرد.
از دیگر برنامه‌های این سوگواره عزاداری و سینه‌زنی دانش‌آموزان و نشست بر خوان تبرک حضرت قاسم بن الحسن(ع) و امضای طومار محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم و حضور گسترده والدین در کنار دانش‌آموزان بود. این برنامه توسط مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان و با همکاری ستاد نماز جمعه و هیئت رزمندگان اسلام از مدارس شهر ارسنجان شروع شد و با عزاداری در خیابان‌ها و حضور در مصلای نمازجمعه ادامه یافت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی