[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کتاب‌های حسینعلی نوذری درباره مدرنیسم و پست‌مدرنیسم، روزنامه شیراز نوین

«مدرنیته و مدرنیسم»، «پُست‌مدرنیته و پُست‌مدرنیسم» و «صورت‌بندی مدرنیته و پُست‌مدرنیته» سه کتابی هستند که از حسین‌علی نوذری، پژوهشگر و نظریه‌پرداز حوزه علوم سیاسی بازنشر شده‌اند.
به گزارش ایسنا، ناشر این کتاب‌ها با اعلام این خبر نوشته است: حسین‌علی نوذری از پژوهشگران و نظریه‌پردازان حوزه علوم سیاسی است که تا امروز آثار بسیاری از او منتشر شده است. او درحال حاضر عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج است و در کلاس‌های آزاد مؤسسه پرسش نیز به تدریس علوم سیاسی اشتغال دارد؛ نوذری در دانشگاه‌های تهران و الزهرا نیز سابقه تدریس دارد.
«مدرنیته و مدرنیسم» کتاب اول از این مجموعه است که نخستین ‌بار در سال ۱۳۷۸ منتشر شد و اکنون چاپ چهارم آن در ۵۵۸ صفحه، تیراژ  ۶۶۰ نسخه و قیمت ۲۸۰ هزار از سوی نشر نقش جهان منتشر شده است.
اثر حاضر مجموعه مقالات و گفتارهایی است از نویسندگان و صاحب‌نظران فلسفه و علوم اجتماعی براساس گزینش مترجم از تازه‌ترین منابع غربی در علوم اجتماعی و انسانی همراه با گفتاری از مترجم. در این کتاب سیاست، فرهنگ و نظریه اجتماعیِ مدرنتیه و مدرنیسم در ۱۹ فصل و براساس نوشته‌هایی از آنتونی گیدنز، یورگن هابرماس، داگلاس کلنر، دیک هاوارد، تونی پینکنی، پیتر آزبورن، کریشان کومار، راجر اسکراتن، ملک برادبری، ژانت ولف و... بررسی می‌شود. «پُست‌مدرنیته و پُست‌مدرنیسم» کتاب دوم این مجموعه است که چاپ اول آن در سال ۱۳۷۹ منتشر شده بود و اکنون چاپ پنجم آن با ۸۲۰ صفحه، تیراژ  ۶۶۰ نسخه و قیمت ۳۹۰ هزار تومان از سوی نشر یادشده منتشر شده است. کتاب «پست‌مدرنیته و پست‌مدرنیسم» حاوی مقالات متنوع و برجسته‌ای است که از منابع و متون دست اول پست‌مدرنیستی انتخاب و ترجمه شده است؛ مجموعه مقالاتی دایره‌المعارفی در تعریف و تشریح معنا و مفهوم سه جریان پست‌مدرن، پست‌مدرنیته و پست‌مدرنیسم از دیدگاه‌های مختلف؛ همچنین به مقالاتی از ژان فرانسوا لیوتار، ژاک دریدا، چارلز جنکز، استینار کوال، اومبرتو اکو، روی بوین، علی رطانسی، اکبر احمد، ارنست بگیر، استفن کاتس، دیوید کوپر، وین هادسن، مارشال برمن، و مارتا کوپر که به تبیین و تحلیل کارکردها و کاربردهای این مفاهیم در حوزه‌های مختلف ادبیات، فرهنگ، هنر، معماری، جامعه‌شناسی، سیاست، فلسفه، تاریخ، نظریه اجتماعی، نقد ادبی، نظریه فرهنگی و ... می‌پردازد. «صورت‌بندی مدرنیته و پست‌مدرنیته» کتاب سوم این مجموعه است که چاپ نخست آن در سال ۱۳۷۹ منتشر شده بود و اکنون چاپ چهارم آن با ۵۹۶ صفحه، تیراژ  ۶۶۰ نسخه و قیمت ۲۹۰ هزار تومان از سوی نشر نقش جهان منتشر شده است.‌ کتاب حاضر بسترهای تکوین تاریخی و زمینه‌های تکامل اجتماعی مدرنتیه و پست‌مدرنیته را در دو بخش بررسی می‌کند؛ بخش اول «صورت‌بندی مدرنیته» نام دارد و نویسنده در چهار فصلِ نوزایی، عصر اصلاح مذهبی، روشنگری، انقلاب صنعتی، و مدرنیته و پیوند آن با فرازهای چهارگانه تکامل اجتماعی، دستاوردها و تحولات آن، موضوعات مختلف را در مقالات گوناگون بررسی می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی