[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

فارس دارای بیشترین سهمیه در تیم‌های ملی وزنه‌برداری ، روزنامه شیراز نوین

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان دختر و پسر ایران در حالی راهی مسابقات قهرمانی آسیا در هندوستان شد که در ترکیب  نهایی خود هشت وزنه‌بردار از استان فارس حضور دارند. ورزشکاران استان فارس بیشترین سهمیه را در تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان دارند.
به گزارش ایرنا،‌ سالهاست که وزنه‌برداری فارس به ویژه شهرستان مرودشت از قطب‌های این رشته در کشور محسوب می‌شود و در این سال‌ها ملی‌پوشان زیادی در رده مختلف سنی داشته و مقام‌هایی هم در سطح آسیا کسب کرده‌اند.
در ترکیب تیم ملی پسران و دختران نوجوانان و جوان ایران، ‌فارس با داشتن هشت وزنه‌بردار که هفت نفر از مرودشت و یک نفر از شیراز است، بیشرین سهمیه را دارد، خوزستان و اردبیل با ۲ وزنه‌بردار در رتبه‌های بعدی جای دارند،‌ تهران، ‌زنجان، لرستان و البرز هم هر کدام یک سهمیه دارند.
فاطمه کشاورز اهل شهرستان مرودشت فارس است که ۲ نشان برنز جوانان آسیا درکره جنوبی در کارنامه دارد و در دسته۶۴ کیلوگرم تیم ملی جوانان وزنه‌برداری بانوان ایران به روی تخته می‌رود.
در ترکیب تیم ملی پسران، محراب دواسری از تهران در رده سنی نوجوانان و جوانان،‌ ایلیا صالحی‌پور از خوزستان در نوجوانان و جوانان،‌ عبدالله بیرانوند از لرستان در جوانان، فرهاد قلی‌زاده از فارس در نوجوانان و جوانان، امیر محمد سلیمانی از اردبیل در نوجوانان حضور دارند.
همچنین محمد امین حبیبی از فارس در ‌ نوجوانان،‌ حمیدرضا زارعی از فارس در نوجوانان،‌ علی‌رضا نصیری از فارس در جوانان،‌ ابوالفضل زارع از فارس در نوجوانان و جوانان،‌ ابوالفضل کیانی از خوزستان در نوجوانان،‌ کوروش زارع از فارس در جوانان،‌ حسن عمادی نایب‌قهرمان دوره گذشته نوجوانان آسیا از فارس در جوانان، ‌طاها نعمتی مقدم از اردبیل در نوجوانان و جوانان، حمیدرضا محمدی تنها از زنجان در نوجوانان، ‌علی‌رضا اسفندیاری از البرز هم دیگر وزنه‌برداران وزن‌های مختلف هستند.
سید هادی پانزوان به‌عنوان سر مربی و سجاد بهروزی و مرتضی رضائیان از فارس هم کمک‌مربیان تیم ملی هستند.
بیستمین دوره پیکارهای وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا از ۲۸ جولای تا پنج آگوست برابر با ششم تا ۱۴ مرداد سال جاری در شهر دهلی نو هندوستان برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی