[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۱۰درصد بودجه مورد نیاز به سختی تأمین می‌شود صداوسیما به اندازه کافی پای کار توسعه و ترویج ورزش نیست، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
متولی جودوی استان اعتقاد دارد که این هیئت توانسته به‌رغم دشواری‌های موجود، بودجه اندک و برخی بی‌توجهی‌ها، چراغ این رشته ورزشی را در فارس روشن نگه دارد.
جودو در استان فارس یکی از رشته‌های محبوب به شمار می‌رود که مربیان و ورزشکاران مطرحی هم چه در گذشته و چه در حال حاضر در عرصه‌های ملی و کشوری داشته و دارد. رئیس هیئت استان، یکی از قهرمانان نامی این رشته در گذشته بوده و حالا چند سالی است که در رأس هیئت نیز عملکرد قابل‌قبولی از خود به جا گذاشته.
وحید زارع‌نژاد در گفت‌وگو با شیرازنوین، درباره فعالیت‌های اخیر هیئت، اهداف و برنامه‌های پیش رو و همچنین دغدغه‌ها و مشکلات موجود، صحبت‌هایی مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانید:
*فعالیت‌های اخیر هیئت
امسال مسابقات استعدادهای برتر دختران استان، مسابقات نوجوانان دختر و همچنین رقابت‌های جوانان دختر استان را برگزار کردیم. در رده پسران هم مسابقاتی را در رده‌های سنی خردسالان، نوجوانان و جوانان برگزار کردیم. همچنین دو مرحله اردوی تیم نوجوانان و جوانان را در هر دو بخش دختران و پسران و دو مرحله هم اردوی استعدادهای برتر دختران استان را برگزار کردیم؛ جا دارد همین‌جا از هیئت‌های نی‌ریز، استهبان و شیراز که در میزبانی اردوها خیلی به ما کمک کردند، تشکر کنم.
*برنامه‌های آتی
روز 13 مرداد ماه، مسابقات انتخابی استعدادهای برتر را در قسمت پسران داریم، جهت اعزام به مسابقات کشوری. همچنین روزهای 15 و 16 مرداد، میزبان مسابقات منطقه4 کشور هستیم که خودم به‌عنوان رئیس منطقه از سمت فدراسیون منصوب شده‌ام و حضور خواهم داشت؛ روز 15 مرداد هم مسابقات نوجوانان و جوانان پسران را در شیراز خواهیم داشت و روز 16 مرداد، مسابقات دختران را در این دو رده سنی میزبانی خواهیم کرد.
منطقه ما شامل استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، بویراحمد و فارس می‌شود که نفرات برتر مسابقات، به مرحله نهایی رقابت‌های کشوری اعزام خواهند شد.
*سایر برنامه‌ها
در طول سال، یک‌سری دوره‌های داوری و مربیگری را هم پیش‌بینی کرده‌ایم که در آینده برگزار خواهند شد.
آماده‌سازی تیم جودو بزرگسالان استان در هر دو بخش آقایان و بانوان، یکی دیگر از برنامه‌های ماست که مسابقات استانی و اردوهای آنها را برگزار خواهیم کرد تا این تیم‌ها را با کیفیت خوبی به مسابقات کشوری اعزام کنیم.
*شانس حضور و مدال‌آور دو فارسی در هانگژو
در حال حاضر اولویت ما، بازی‌های آسیایی هانگژو است و ما هم‌اکنون 2 ورزشکار در اردوی تیم ملی داریم؛ آقایان مهدی فتحی‌پور و سامان منصوری‌نژاد که امیدواریم هر دو نفر به بازی‌های آسیایی اعزام شده و با مدال برگردند.
*استعدادیابی و توسعه جودو
ما در بحث استعدادیابی هم برنامه‌های خوبی را اجرا کرده‌ایم؛ در مدارس دو برنامه استعدادیابی را برگزار کردیم و همچنین در زمینه توسعه جودو هم سه هیئت جودوی جدید را در شهرستان‌های ارسنجان، پاسارگاد و زرقان اضافه کردیم. همچنین خانم سلیمه صنعتی را به‌عنوان رئیس هیئت جودو شهرستان نی‌ریز برگزیدیم و این برای اولین بار بود که یک بانو به‌عنوان رئیس هیئت یکی از شهرستان‌ها انتخاب می‌شد.
*کمبود مفرط بودجه
مهم‌ترین چالش  و مشکلی که در هیئت داریم، بحث کمبود بودجه است؛ برای اینکه یک هیئت، آن‌هم هیئتی مثل جودو، بتواند کارهای خودش را خوب پیش ببرد، به نظر من سالیانه حداقل یک تا یک‌ونیم میلیارد بودجه نیاز دارد، اما متأسفانه شاید کمتر از 10 درصد این بودجه، آن‌هم با تلاش‌های مداوم خودمان به طرق مختلف، ممکن است فراهم شود که طبیعتاً چنین پولی کفاف فعالیت‌های مطلوب را به ما نمی‌دهد. 
*فارس همچنان جزو بهترین‌های کشور است
با وجود این کمبودها ما با دست خالی سعی می‌کنیم کارها را به بهترین شکلی که ممکن است پیش ببریم و توانسته‌ایم کاری کنیم که جودوی فارس فعالیت‌ها و پویایی خود را حفظ کند. جودو فارس همچنان جزو بهترین‌های کشور است که این موفقیت را مدیون کمک و همدلی همه جامعه جودو هستیم؛ جا دارد از تمامی هیئت‌های شهرستان که به هیئت استان یاری می‌دهند، تشکر کنیم.
همچنین از اساتید بزرگ و پیشکسوتان استان، آقایان ناخدا، رزم‌آهنگ، جناب‌زاده، صابری‌نژاد، کاشف، توانگر، معلم و عزیزاللهی و دیگر عزیزانی که برای سربلندی جودو استان زحمت می‌کشند، تقدیر و تشکر کنم.
*انتظار از رسانه‌ها و صداوسیما
باید از رسانه‌های فعال استان، به خصوص روزنامه‌های شیرازنوین و تماشا تشکر کنم، اما یک دلخوری از صداوسیما داریم که اصلاً پای کار برنامه‌های ما نیست. جایی که بایستی به‌عنوان یک رسانه ملی بیایند به توسعه و ترویج ورزش کمک کنند، متأسفانه آن‌طور که باید و شاید به رشته‌های ورزشی به خصوص رشته جودو پرداخته نمی‌شود. امیدواریم مسئولان صداوسیما در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام دهند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی