[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راهکارهای مفید برای افزایش عمر ماشین لباسشویی، روزنامه شیراز نوین

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین لوازم در هر خانه‌ای است، بنابراین باید با روش‌های مناسب از آن مراقبت کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.
به گزارش نمناک، تمیز کردن ماشین لباسشویی باعث تمیزتر شدن لباس‌ها و دوام بیشتر دستگاه می‌شود. ما در این قسمت از رازهای خانه‌داری نمناک قصد داریم به راهکارهایی برای نگهداری بهتر ماشین لباسشویی بپردازیم که بد نیست شما هم آن‌ها را بدانید.
ماشین لباسشویی‌تان را به کمک خودش تمیز کنید
اگر ماشین لباسشویی شما قابلیت تمیز کردن تیوب دور درب یا حالت Tub clean دارد، آن را ماهی یک بار یا بعد از هر 30 بار شست‌وشو به حالت اجرا در بیاورید. این کار به از بین بردن کف پودر و تجمع آن کمک می‌کند.
لباس‌های خیس را در اسرع وقت دربیاورید
رها کردن لباس‌های خیس در ماشین لباسشویی نه تنها برای لباس‌ها، بلکه برای خود دستگاه هم مضر است. برای جلوگیری از رشد کپک در داخل ماشین، همیشه سعی کنید بعد از اتمام چرخه شست‌وشو، لباس‌ها را در اسرع وقت خارج کنید.
جیب‌های لباس‌ها را بررسی کنید
همیشه قبل از انداختن لباس‌ها در لباسشویی، جیب‌ها را چک کنید. اشیای فلزی مثل سکه‌‌ها و کلیدها می‌‌توانند به لاستیک درب ماشین آسیب برسانند. اگر تصادفاً فراموش کردید، حتماً فیلتر پمپ تخلیه که برای در آوردن همین موارد طراحی شده را تمیز کنید.
فیلتر پرزگیر خشک‌کن و لوله تهویه را تمیز کنید
بهتر است فیلتر پرزگیر خشک کن که زیر در قرار دارد را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید. این کار عملکرد خشک کن را بهینه‌تر می‌کند. حداقل سالی یک بار دریچه خشک کن یا مجرایی که از دستگاه به بیرون از خانه شما منتهی می‌شود را باز و تمیز کنید.
نباید از مواد شوینده زیاد از حد استفاده کنید
مواد شوینده زیادی، نه تنها عملاً لباس‌های شما را تمیزتر نمی‌‌کند بلکه باقی مانده آن‌ها هم می‌تواند باعث تولید بوی بد در ماشین لباسشویی‌تان شود. بدین منظور از گزینه آبکشی اضافی برای پاک کردن پودر از ماشین لباسشویی استفاده کنید.
در انتخاب نوع چرخه‌ای که باید استفاده کنید، دقت داشته باشید
معمولاً بهتر است لباس‌ها را با دور سرد یا گرم حداکثر 40 درجه بشویید. با انجام این کار، علاوه بر این که لباس‌ها و ماشین آسیب کم‌تری می‌بینند؛ در مصرف برق هم صرفه جویی خواهد شد. ماشین حتی‌الامکان نباید بیشتر از 1200 دور در دقیقه بچرخد تا از خرابی‌های زودرس پیشگیری شود.
شیلنگ ماشین لباسشویی را تمیز کنید
شیلنگ‌های دستگاه که در پشت قرار دارند، ماشین لباسشویی را با آبِ تمیز پر و آب کثیفِ آن را تخلیه می‌کنند. معمولاً شیلنگ‌ها عمر 5 ساله دارند اما توصیه می‌شود؛ همیشه بررسی کنید که سالم هستند یا خیر. در غیر این صورت تعویض‌شان کنید تا به ماشین آسیب نرسانند.
اقلام پلاستیکی را با خشک‌کن ماشین خشک نکنید
بخارِ حاصل از خشک کن می‌تواند باعث ذوب شدن چیزهایی مثل قسمت‌های پلاستیکی کفش‌های کتانی شود که می‌تواند به دستگاه آسیب برساند. شما می‌توانید این اقلام را در هوای آزاد خشک کنید.
ماشین لباسشویی را پر از لباس نکنید
معمولاً توصیه می‌شود که ماشین لباسشویی را تا دو سوم ظرفیت و نه بیشتر؛ پر کنید. لباس ریختن بیشتر از این مقدار مجاز باعث می‌شود تا درام سخت‌تر کار کند، لباس‌ها به درستی تمیز نشوند و دستگاه سریع‌تر خراب شود.
درب ماشین را باز نگه دارید
همیشه زمانی هم که از ماشین استفاده نمی‌کنید، درب آن را تا نیمه باز کنید تا رطوبت باقی مانده بتواند تبخیر و از به وجود آمدن بوی بد جلوگیری شود.
فوت کوزه‌گری
هر یک بار یک ماه؛ کمی سرکه و یک فنجان جوش شیرین را به طور مستقیم به درام ماشین لباسشویی اضافه کنید. تنظیمات را روی یک برنامه طولانی و در دمای بالا قرار دهید. این محلول بوی بد و هر گونه کثیفی باقی مانده که ممکن است در داخل دستگاهتان باشد را پاک خواهد کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی