[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خرید برنج مازاد کشاورزان راهکارهای جلوگیری از گران‌فروشی نان ، روزنامه شیراز نوین

در هفته جاری خبرهایی مهمی از جمله خرید برنج مازاد کشاورزان در استان‌های شمالی، ترخیص بخشی از روغن‌های مانده در گمرک و راهکارهای جلوگیری از کم‌فروشی و گران‌فروشی نان منتشر شد.
به گزارش ایسنا، هفته جاری با خبر افزایش جوجه‌ریزی آغاز شد؛ وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که تیرماه میزان جوجه‌ریزی به ۱۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه رسید و جوجه‌ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه نیاز بازار را تأمین خواهد کرد.
خبر دیگر منتشرشده تولید گوشت قرمز توسط عشایر بود؛ مدیرکل دفتر بهسازی امور تولید سازمان امور عشایر کشور گفت: عشایر حدود ۲۰۰ هزار تن گوشت تولید می‌کنند و سهم ۲۵ درصدی در تولید گوشت کشور را دارند که با اجرای تمام حلقه‌های زنجیره تولید می‌توانند بیش از این مقدار نیز تولید داشته باشند.
خرید برنج‌های کشاورزان شمالی تا یک ماه آینده نیز از دیگر خبرهای مهم در هفته جاری بود. بر اساس تصمیمات گرفته‌شده مقرر شد ظرف یک ماه تمام موجودی انواع برنج پرمحصول شالیکاران ۳ استان شمالی کشور به صورت تضمینی خریداری شود.
یکی دیگر از خبرهای مهم هفته جاری تشریح چالش‌های پیش روی منابع آب و خاک کشور بود؛ رئیس مؤسسه تحقیقات آب و خاک کشور اعلام کرد که در خوش‌بینانه‌ترین حالت با گذشت هر یک ساعت ۱.۲ هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید خارج می‌شود.
در این هفته در گفت‌وگویی با کارشناسان حوزه آردونان، مسائل و مشکلات نانوایی‌ها تشریح شد؛ یک کارشناس حوزه آرد و نان گفت که نانوایان با نرخ دو سال قبل به شهروندان نان می‌فروشند و هم این باعث شده که چرخ این بنگاه‌های اقتصادی نچرخد و بعضاً قیمت‌ها را افزایش دهد. بنابراین نیاز است برای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت یا گران‌فروشی در اسرع وقت نرخ کارشناسی‌شده و عادلانه تعیین شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی