[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا درخشش خیره‌کننده بچه‌های فارس در دهلی نو، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا در رشته وزنه‌برداری در شهر دهلی نو، پایتخت هندوستان، جایی برای درخشش بچه‌های فارس بود. پس از تاریخ‌سازی فاطمه کشاورز در بخش دختران، نوبت ستاره‌های فارسی در بخش پسران بود که یکی پس از دیگری مدال‌ها را درو کنند.
فرهاد قلی‌زاده، یکی از این ورزشکاران بود که با کسب ۲مدال طلا، ۲ نقره و ۱ برنز خوش درخشید. فرهاد با ١٤٣ كيلوگرم در يك‌ضرب مدال نقره، ١٧٤ كيلوگرم در دوضرب مدال طلا و مجموع ٣١٧ كيلوگرم مدال طلا در رده نوجوانان و همچنین در رده جوانان با ثبت ١٧٤ كيلوگرم مدال نقره حركت دوضرب و ٣١٧ كيلوگرم مدال برنز مجموع رقابت‌ها را به دست آورد.
همچنین در رقابت‌های دسته ۹۶  کیلوگرم، جوانان آسیا، علی‌رضا نصیری، وزنه‌بردار فارسی تیم ملی به سه مدال نقره دست یافت.
نصیری در حركت یک‌ضرب با ركورد ۱۵۶ کیلوگرم، در حرکت دوضرب با ركورد ۱۹۶ کیلوگرم و در مجموع با ركورد ۳۵۲ کیلوگرم، با كسب ٣ نشان نقره، نایب‌قهرمان جوانان آسيا شد.
حمیدرضا زارعی، ملی‌پوش فارسی تیم ملی نوجوانان در دسته ۹۶کیلوگرم به مدال نقره دوضرب و برنز مجموع دست یافت. در حرکت دوضرب نوجوانان در گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم، حمیدرضا ۱۷۴ کیلوگرم  در دوضرب و در مجموع ۳۰۶ کیلوگرم را زده بود، به مدال نقره و برنز رسید.
ابوالفضل زارع، وزنه‌بردار خوش‌آتیه فارسى، دیگر ورزشکاری بود که در آوردگاه هندوستان یکه‌تازی کرد.
این وزنه‌بردار خوش‌تکنیک با کسب سه مدال طلا در حرکات یک‌ضرب، دوضرب و مجموع، قهرمان بلامنازع نوجوان آسیا شد.
زارع همچنین موفق شد در یک رقابت تماشایی و با ثبت رکوردهای بسیار عالی در رده سنی جوانان نیز یک مدال طلا و دو نقره را نیز از آن خود کند و به مقام دوم جوانان آسیا دست یابد.
ركورد‌هاى ثبت‌شده توسط ابوالفضل زارع در رقابت‌هاى قهرمانى نوجوانان و جوانان آسيا بدین شرح است: یک‌ضرب نوجوانان 158 كيلوگرم، دوضرب نوجوانان 190 كيلوگرم، مجموع نوجوانان 348 كيلوگرم، یک‌ضرب جوانان 158 كيلوگرم، دوضرب جوانان 190 كيلوگرم، مجموع جوانان 348 كيلوگرم.
*قهرمان آسیا به خانه بازگشت
پنجشنبه‌شب فرودگاه شهید دستغیب شیراز، شاهد بازگشت فاطمه کشاورز، قهرمان دسته 64 کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا بود.
در مراسم استقبال از فاطمه کشاورز، اولین دختر ایرانی که مدال طلای وزنه‌برداری جوانان آسیا را بر گردن آویخت، جلال رشیدی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، خوشبخت، فرماندار ویژه شهرستان مرودشت، شکوهی، مدیرکل ورزش و جوانان فارس، امينازاده، معاون توسعه ورزش قهرمانی، خداجو، معاون جوانان و فرهنگى، خواست‌خدايى، معاون امور بانوان، موسوى، مسئول واحد بازرسى اداره کل ورزش و جوانان استان، حبيبى، كياووسى نژاد و نعمتى، مسئولان هيئت وزنه‌بردارى استان، حسينى، معاون تربيت بدنى و سلامت سازمان آموزش‌وپرورش به همراه همكاران، افتاده نسب، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت، روستافارسى، كارشناس مسئول تربيت بدنى آموزش‌وپرورش شهرستان مرودشت و جمعى از اصحاب رسانه به همراه قهرمانان، مربیان و داوران وزنه‌برداری حضور داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی