[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تعالی جامعه با نقد اندیشمندانه، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین بزرگداشت روز خبرنگار به همت مدیریت شهری شیراز برگزار شد. این مراسم شامگاه پنجشنبه 19 مردادماه با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلانشهر شیراز و جمعی از مدیران حوزه شهری در هتل زندیه شیراز برگزار شد.
 تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی
شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین تجلیل  از مقام خبرنگار، از تلاش‌‌های شبانه‌روزی ‌و همدلی و همراهی اصحاب رسانه با مدیریت شهری تقدیر به عمل آورد‌. محمدحسن اسدی در  آیین تجلیل از مقام خبرنگار که رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین شهردار و مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری نیز حضور داشتند، با تبریک و خوشامدگویی به اصحاب رسانه، از تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیری خبرنگاران تجلیل به‌عمل آورد.شهردار کلان‌شهر شیراز با توجه به فعالیت‌های متعدد مدیریت شهری در این دوران کم‌نظیر کار و تلاش و خدمات‌رسانی به شهروندان شریف شیراز، از همدلی و همراهی اصحاب رسانه قدردانی کرد.
 خبرنگاری ریشه در عاشورا دارد
سید ابراهیم حسینی در آیین تجلیل از مقام خبرنگار با بیان اینکه این ایام متعلق به آل‌الله است، اظهار کرد: اتفاقات بعد از جریان عاشورا، شباهتی جدی با فعالیت‌ خبرنگاران دارد و آنچه کربلا را در تاریخ تثبیت کرد و کربلا، کربلا شد کاری بود که بازماندگان واقعه عاشورا انجام دادند.
 سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه بازماندگان عاشورا عملکرد حاکمیت آن موقع را نقد کردند، گفت: خبرنگاران نیز در جریانات مختلف باید کارهای خود را با همین جدیت ادامه دهند. بنا به اظهار این مقام ارشد پارلمان شهری شیراز، در جریانات جنگ ۳۳ روزه غزه و مردم مظلوم فلسطین، عمده کارها را خبرنگاران انجام دادند و مظلومیت آنها را مخابره کردند و مهم‌ترین عامل پیروزی در آن زمان خبرنگاران بودند. 
حسینی ادامه داد: زمانی می‌گفتند رسانه‌ها صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی دارند و مدتی نیز می‌گفتند رسانه می‌تواند تحلیل کند؛ اما این رشد به اینجا رسید که دنیا رسانه را رکن تربیت انسان‌ها می‌داند. 
او عنوان کرد: اگر بنا هست شهروند خوب تربیت شود بدون رسانه امکان ندارد، رسانه ابزار نیست، رسانه، خبرنگاران هستند که با استفاده از تجهیزات و با فکر و اندیشه خود فعالیت می‌کنند.
 همکاری خبرنگاران با مدیریت شهری
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این ابزار وسیله‌ای در دست اصحاب رسانه است  که با آن می‌نویسند، نقد می‌کنند و صحنه را خوب یا بد جلوه می‌کنند. حسینی خطاب به خبرنگاران گفت: شما می‌توانید به عنوان انسان صاحب‌فکر و اندیشمند با مجموعه مدیریت شهری همکاری کنید و انتظار ما از شما عزیزان برای همکاری با مدیریت شهری صرفاً مخابره اخبار نیست، آنچه ما به آن نیازمندیم، این است که ما را نقد جدی کنید این مطلب یعنی هم خوبی‌ها و هم بدی‌ها و اشکالات را ببینید و به‌موقع از اقدامات دفاع کنید. او تصریح کرد: انتظار این است که خبرنگاران، با ما همراهی کرده و منصفانه مدیریت شهری را نقد کنند تا با تلاش و برنامه‌ریزی مدیریت شهری و نظارت‌های اصحاب‌ رسانه، امیدآفرینی کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی