[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اهمیت امیدآفرینی در جنگ ترکیبی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار و فرماندار زرقان بر اهمیت نقدهای سازنده و امیدآفرینی اصحاب رسانه در شرایط جنگ ترکیبی تأکید کرده و خواستار امیدآفرینی خبرگاران در جامعه شدند.
به گزارش شیرازنوین، شهردار زرقان ظهر شنبه 21 مردادماه در جمع خبرنگاران بر اهمیت توسعه پایدار در این منطقه تأکید کرد و افزود: با توجه به نزدیکی مسافت زرقان با مرکز فارس، بیم آن می‌رفت که حقوق این شهرستان و خدماتش زیر سایه شیراز قرار گیرد، اما رسانه‌ها و خبرنگاران با اطلاع‌رسانی به‌موقع مانع از این اتفاق شده‌اند.
محمود صانعی با تبریک فرارسیدن هفته خبرنگار، از رسانه‌های استان فارس بابت همراهی با مسئولان این شهرستان به ویژه در بزنگاه‌هایی که نیاز به حضور و کمک اصحاب رسانه بوده، تقدیر کرد و افزود: بارها گزارش‌های رسانه‌ها منجر به اخذ تصمیمات مؤثر برای شهرستان زرقان شده و تظلم‌خواه مردم شریف این منطقه گردیده‌اند. وی افزود: در زمینه آلاینده‌ها و عوارض ناشی از آن، شاهد حمایت تحسین‌برانگیزی از سوی اصحاب رسانه بودیم که با بیان حقیقت به‌درستی و برحق وظیفه خطیر خود را به جای آوردند. وی با تأکید بر اینکه تاکنون در مورد شهرستان زرقان، خبرنگاران و رسانه‌ها، رسالت آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی را به خوبی ایفا کرده‌اند، گفت: یکی از اقدامات مدنظر شهرداری ایجاد اتاق خبر در فرهنگ‌سرای این شهر و همچنین تهیه تاریخ شفاهی شهرستان زرقان است.
شهردار زرقان در بخش پایانی سخنانش افزود: خبرنگاران زرقان با کمترین امکانات، نقش ارزنده‌ای در اطلاع‌رسانی داشته و با کمترین امکانات در حوزه خبر مجاهدت می‌کنند.
در ادامه این نشست خبری فرماندار شهرستان زرقان گفت: نقدهای مشفقانه و درست خبرنگاران و رسانه‌ها، راهگشای توسعه است. مهدی شِکرپور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه و تجلیل از مقام خبرنگار عنوان کرد: حضرت زینب(س) پرچم‌دار عرصه اطلاع‌رسانی و مجاهدت در عرصه تنویر عمومی هستند و این امر اهمیت رسالت خبرنگاری را نشان می‌دهد. او با اشاره به این موضوع که فارس و زرقان در عرصه شهدای رسانه پرافتخار است، بیان داشت:  در حوزه مسائل شهرستان زرقان از رسانه‌ها می‌خواهم که هرکجا احساس کردند قدم اشتباهی برداشته شده، مشفقانه نصایح و نقد را مطرح کنند و به طور حتم گوش شنوایی از سوی ما برای پذیرش نصایح خردمندانه آنها وجود دارد. فرماندار زرقان بیان داشت: کشور ما درگیر جنگ ترکیبی است که قسمت عمده‌ای از آن در خاکریز رسانه‌ای می‌گذرد و خبرنگاران در خط مقدم قرار دارند. امیدواریم با مجاهدت اصحاب رسانه در این نبرد نابرابر نیز سرفراز باشیم. وی با تأکید بر این موضوع که همواره پذیرای گزارش‌های سازنده رسانه‌ها با نگاه نقادانه است، بیان داشت: آزادی قلم و بیان حق آحاد مردم است و در این راستا دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور از آزادی بیان و نقد دفاع کرده‌اند. او با بیان اینکه درهای فرمانداری زرقان به روی اهالی رسانه همواره باز است، خاطرنشان کرد: امروز کشور درگیر یک جنگ ترکیبی است که بخش عمده‌ای از آن به جنگ رسانه‌ای بازمی‌گردد و خبرنگاران در این جنگ رسانه‌ای نقش مهمی ایفا می‌کنند.
شکرپور به لزوم ایفای نقش رسانه‌ها در تببین مسائل انقلابی و ارزشی نظام برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن نیز تأکید کرد و افزود: در قانون اساسی بارها نسبت به آزادی قلم و بیان تأکید شده است و دولت انقلابی سیزدهم از نقدهای منصفانه حمایت می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی