[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نقش‌آفرینی دستگاه‌های اجرایی فارس در جریان‌سازی فرهنگی‌اجتماعی، روزنامه شیراز نوین


نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای جریان‌سازی فرهنگی اجتماعی به عنوان یکی از ضرورت‌های روز جامعه تأکید کرد. آیت‌الله لطف‌الله دژکام، شنبه ۲۱ مرداد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس، گفت: برنامه‌های مستمر در ابعاد مختلف باید ذیل نقشه مهندسی فرهنگی استان جای خود را پیدا کند؛ البته در این خصوص باید گفت‌وگوهای بیشتری شکل بگیرد. وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از آمار متقن در تصمیم‌گیری‌ها، خاطرنشان کرد که در تحلیل آماری جای تردید وجود دارد و برخی آمارها برای تصمیم‌سازی قابل اطمینان نیست.
امام جمعه شیراز ادامه داد: روش تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خود را باید با مبنا قرار دادن تحلیل منطقی و فلسفی متحول کنیم و اگر تحلیل منطقی و فلسفی بخواهیم داشته باشیم به همان نتایج می‌رسیم، ولی وقتی به عنوان مقدمه تصمیم‌گیری به سراغ آمار می‌رویم در نتیجه‌گیری خود دچار خدشه می‌شویم.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه جامعه علمی در دنیا روی آمار در مباحث سیاسی و اجتماعی تأکید دارند، گفت: در شورای فرهنگ عمومی تلاش این است که به مرور آمارها را متقن و قابل اعتماد کنیم و این مسیری است که باید طی شود. او با اشاره به اینکه جریان‌سازی در فعالیت مرتبط با نقشه مهندسی فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در فارس احساس نمی‌شود، گفت: در صورت ایجاد یک جریان فرهنگی و اجتماعی در استان، همه آن را احساس می‌کنند و نیاز به آمار نیست. آیت‌الله دژکام تأکید کرد: باید بر هماهنگی فعالیت‌های ۴۶ دستگاه اجرایی برای ایجاد یک جریان فرهنگی برای کمک به تغییر وضعیت موجود فرهنگی اجتماع تمرکز شود، که امیدوارم با عنایت ویژه استاندار و مدیران ارشد استان به نتیجه مطلوب برسیم.
وی نقش‌آفرینی روحانیت در مباحث فرهنگی اجتماعی را موردتأکید قرار داد و گفت: بخش مردمی حرکت فرهنگی اجتماعی جامعه به دست طلاب رقم خواهد خورد؛ از قدیم روحانیت شیعه یک ویژگی داشته و آن ارتباط با مردم و پیش‌بردن امور با مردم بوده است که متأسفانه این قسمت هم خودش را نشان نمی‌دهد. نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین یادآور شد: در بخش سازمان‌های مردم نهاد عمدتاً باید روحانیت دخالت کند؛ چراکه فعالیت روحانیت و دستگاه‌های اجرایی در کنار یکدیگر جریان‌ساز خواهد بود. از این‌ رو جریان مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد را باید بیش از پیش در جریان‌سازی‌های فرهنگی دخیل کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی