[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کلوچه پنیری، روزنامه شیراز نوین

کلوچه پنیری یک نوع شیرینی خوشمزه و لطیف است که بافت نرم و ابری دارد و یک میان وعده سالم و مقوی به خصوص برای کودکان است، این کلوچه ساده با روش‌های مختلفی درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه پنیری در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
کره: ۱۱۰ گرم
پنیر خامه‌ای:    ۱۱۰ گرم
شکر دانه ریز:    ۲۰۰ گرم
آرد سفید: ۲۱۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
وانیل: به مقدار لازم
بیکینگ پودر:    یک دوم قاشق چای‌خوری
نمک: یک دوم قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کلوچه پنیری خوشمزه ابتدا آرد را در یک ظرف الک کنید و بعد به آن بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و مخلوط کنید و دوباره الک کنید تا بافت آرد سبک و یکدست شود و کنار بگذارید.
 مرحله دوم
سپس در یک ظرف دیگر، کره که کمی ‌نرم شده است و پنیر خامه‌ای را بریزید و با همزن برقی بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت نرم و یکدستی تشکیل شود.
 مرحله سوم
حالا شکر را اضافه کنید و دوباره با همزن برقی بزنید تا شکر کامل در مواد حل شود و بافت کرم رنگ و نرمی ‌تشکیل شود، بعد با لیسک اطراف ظرف را دورگیری کنید.
 مرحله چهارم
سپس تخم‌مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال درآورده‌اید و به دمای محیط رسیده است اضافه کنید و هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و کاملاً با مواد مخلوط شود.
 مرحله پنجم
بعد وانیل را به ترکیب مواد اضافه کنید و با همزن برقی یا همزن دستی به مدت ۱ تا ۲ دقیقه دیگر خوب بزنید تا عطر وانیل آزاد شده و بافت مخلوط صاف و یکدست شود.
 مرحله ششم
در این مرحله مواد آردی را روی مخلوط الک کنید و با لیسک به شکل دورانی و در یک جهت هم بزنید تا آرد گلوله نشود و با هم کاملاً مخلوط شوند و بافت مواد یکدست و نرم شود.
 مرحله هفتم
بعد در ظرف را بگذارید و یا روی آن سلفون بکشید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند و جا بیفتد و بافت آن منسجم شود تا بتوانید راحت با خمیر مواد کار کنید.
 مرحله هشتم
حالا کف قالب یا سینی فر را با کره یا روغن مایع چرب کنید، سپس ظرف مخلوط را از یخچال دربیاورید، خمیر بعد استراحت هم هنوز مقداری چسبنده است.
نکته: دقت کنید که خمیر زیاد در محیط بیرون نماند زیرا خنکی را از دست می‌دهد و چسبندگی آن بیشتر می‌شود.
 مرحله نهم
بعد با قاشق گلوله‌های ۴۰ گرمی ‌از خمیر جدا کنید و روی آن کمی ‌آرد بپاشید، تا به دست نچسبد، سپس با دست فرم دهید و گرد کنید و در سینی فر یا قالب با فاصله بچینید.
نکته: دقت کنید که گلوله‌‌ها را مرتب و یک اندازه گرد کنید تا بعد از پخت، کلوچه‌ها هم اندازه و یکدست شوند.
 مرحله دهم
حالا سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و به مدت تقریباً ۱۵ دقیقه زمان دهید تا کلوچه‌ها بپزند.
نکته: برای فر برقی سینی را در طبق وسط قرار دهید و دما را روی ۱۶۰ درجه با فن روشن، تنظیم کنید.
 مرحله یازدهم
رنگ این شیرینی روشن است، پس وقتی کف شیرینی‌ها طلایی رنگ شد با یک خلال چوبی تست کنید، اگر از مواد خمیر چیزی به آن نچسبید یعنی پخت کافی است.
نکته: روی کلوچه‌ها در حین پخت ترک‌های ریزی می‌خورد.
 مرحله دوازدهم
بعد از آن قالب را از فر دربیاورید و فرصت دهید تا خنک شود، حالا روی کلوچه‌های پنیری پودر قند الک کنید و در یک ظرف مناسب بچینید و تزئین کنید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی