[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قسمت هفتم: شکست در عرض ۱۰ دقیقه ، روزنامه شیراز نوین

قسمت هفتم: شکست
در عرض 10 دقیقه 

تیم ملی ایران در کره جنوبی چندین جلسه تمرین برگزار کرد و در تاریخ 19شهریور 1350 در ورزشگاه شهرداری شهر سئول و در حضور 35 هزار نفر تماشاگر کره‌ای مقابل تیم ملی قرمزپوش کره جنوبی ایستاد؛ در این دیدار بازیکنان  سبزپوش ایران این نفرات بودند: 
ناصر حجازی، ابراهیم اشتیانی(از دقیقه46 منصور پورحیدری)، پرویز قلیچ خانی، جعفر کاشانی، اکبر کارگر جم، کارو حق وردیان، اصغر ادیبی(از دقیقه32 مهدی غزال)، علی پروین، داریوش مصطفوی(از دقیقه80 جلال طالبی)، حبیب علیزاده(از دقیقه78 صفر ایرانپاک) و همایون بهزادی(کاپیتان).
تیم کره جنوبی، میزبان بازی هم با این نفرات به میدان آمد:
لی یون سی، چویی گیل سو، کیم هو، کیم جونگ نام، چویی جائه مو، کیم چانگ ایل، لی چائه مان، جونگ کانگ جی، پارک یی چون، لی هویی تاک و چانک کیو پونگو
این دیدار در میان استقبال هزاران کره‌ای در حالی شروع  شد که ملی‌پوشان ایران در دریای خروشان احساسات کره‌ای‌ها هنوز خود را باز نیافته بودند که تا دقیقه 10 دو گل برق‌آسا در تور دروازه خود دیدند.
گل اول کره جنوبی در دقیقه هفتم توسط  چانگ کیو یونگ و از روی یک ضربه کاشته به‌ دست آمد؛ ضربه بازیکن کره‌ای پس از برخورد به دیوار دفاعی ایران بلوکه شد و در پنج متری دروازه نصیب چانگ شد و او هم بی‌درنگ با شوتی محکم دروازه ایران را باز کرد.
هنوز بازیکنان ایران در شوک این گل بودند که در دقیقه 11 بازی  پاسی از عمق دفاع ایران گذشت و پارک یی چون، با سرعتی عجیب به توپ رسید و با کمی پیشروی و شوتی محکم دروازه ایران را برای بار دوم باز کرد.
 با این دوگل  زودهنگام تصور می‌شد دروازه ایران باز هم گشوده شود، اما بازیکنان تیم ملی از شوک وارده خارج شدند و دفاع سامان یافت. آرام‌آرام توپ به زمین کره برده شد و ایران چنان تغییر کرد که بازیکنان حریف در لاک دفاعی فرو رفتند؛ با این وجود تیم ما از حملات خود نتیجه نگرفت و در نهایت بازی با حساب  دو بر صفر به سود کره جنوبی تمام شد.
دو تیم ایران و کره جنوبی در تاریخ 21 شهریور 1350 براساس توافقات از قبل انجام‌شده دومین دیدار دوستانه خودرا هم در همان ورزشگاه شهرداری سئول برگزار کردند. 
در این دیدار بازیکنان سبزپوش ایران این افراد بودند: بهرام مودت، ابراهیم اشتیانی، جعفر کاشانی(از دقیقه46 منصور پورحیدری)، اکبر کارگرجم، پرویز قلیچ خانی، جواد قراب، کاروحق وردیان، علی پروین(از دقیقه85 حبیب علیزاده)، علی‌رضا خورشیدی(از دقیقه70 داریوش مصطفوی)، صفر ایرانپاک و همایون بهزادی(کاپیتان)
برای تیم ملی کره جنوبی، میزبان بازی این نفرات به بازی آمدند: لی یون سی، چویی گیل سو، کیم هو، کیم جونگ نام، چویی جی مو، کیم چانگ ایل، لی چا مان، پارک یی چون، پارک سو دوک، لی هویی تاک و چانگ کیو پونگ.
تیم ایران که تا قبل از این بازی، 3 بار با کره جنوبی مسابقه داده بود و در هر سه مسابقه مغلوب شد و حتی یک گل هم به ثمر نرسانده بود، در این مسابقه در صدد انتقام سه شکست قبلی برآمد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی