[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۶۱۳
  • دوره جدید

محبوبیت معلم، روزنامه شیراز نوین

یافته‌های روانشناسان نشان می‌دهد که هرگاه مخاطبان نگاه مثبت‌تری به گوینده داشته باشند، ارتباط را مثبت‌تر ارزیابی ‌ کنند و احتمال بیشتری دارد که نگرش خود را مطابق نظر گوینده تغییر دهند. معلم می‌تواند با دین‌داری، گشاده‌رویی و خوش‌رویی، خلق نیکو، تواضع و احترام به دانش‌آموزان، زهد و بی‌رغبتی به دنیا و آراستگی و زیبایی ظاهری محبوبیت خود را نزد دانش‌آموزان افزایش دهد. معلم نباید دانش‌آموزان را مورد تحقیر و توهین قرار دهد؛ زیرا هر انسانی تمایل ذاتی به کسب احترام و ارزش و قبول از طرف دیگران دارد. 
تحقیر دانش‌آموز از سوی معلم ممکن است دانش‌آموز را فراری بدهد و نفرتی در دل او نسبت به معلم ایجاد کند، به گونه‌ای که گفتار و کردار معلم برای او قابل قبول نباشد. 
خداوند در قرآن کریم در آیه 159 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «رحمت خداست که تو با آنها خوش‌خو و مهربان هستی که تندخو سخت دل بودی مردم از گرد تو پراکنده می‌شدند.»
محبوبیت معلم دو کارکرد مهم دارد: نخست آنکه به معلم امکان می‌دهد در لایه‌های درونی شخصیت دانش‌آموزان نفوذ کند. دوم آنکه تأثیرگذاری تربیتی معلم را آسان می‌نماید. 
شهرزاد محصلی، دبیر شاغل در متوسطه اول شهید فضل‌الله هاشمی، ناحیه یک شیراز 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی