[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

مصدومیت ۲۳ نفر از کارکنان شهرداری در مواجهه با متخلفان سد معبر، روزنامه شیراز نوین

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: ۲۳ نفر از کارکنان شهرداری این کلان‌شهر به هنگام اجرای آرای مراجع ذی‌صلاح و قضایی در برخورد با تخلفات ساختمانی و سد معبر دچار مصدومیت شدند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی اظهار کرد: ۲۳ نفر از کارکنان شهرداری این کلان‌شهر به هنگام اجرای آرای مراجع ذی‌صلاح و قضایی در برخورد با تخلفات ساختمانی و سد معبر دچار مصدومیت شدند. او با تأکید بر اجرای قوانین در خصوص برخورد با سد معبر و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بیان کرد: عمده این مصدومیت‌ها از ناحیه سر، دست، صورت، کتف، کمر و پاست که در راستای اجرای قوانین رفع تخلفات ساختمانی و سد معابر اتفاق افتاده است. 
سخنگوی شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری در خصوص تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و رفع سد معابر منطبق بر وظیفه قانونی تأکید دارد، اعلام کرد: در راستای اجرای دستور مقام قضایی، آرای صادره توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، اجرای آرا با همکاری شورای تأمین شهرستان شیراز، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی صورت می‌پذیرد. جاویدی اظهار کرد: متأسفانه در راستای اجرای این آرا، آسیب‌های جدی از سوی افراد متصرف و متخلف به کارکنان و خودروهای شهرداری وارد شده است. 
او با تشکر از دادگستری استان فارس، دادستان عمومی و انقلاب شیراز و معاونین، شورای تأمین شهرستان شیراز و نیروی انتظامی در همکاری و همراهی با شهرداری در خصوص برخورد با متخلفان بیان کرد: شهرداری با قاطعیت در مقابل متخلفان ایستادگی خواهد کرد، اما خلأ قانونی در برخورد با این افراد باید مورد توجه قرار گیرد.
سخنگوی شهرداری شیراز با اشاره به نامه اخیر شهردار کلان‌شهر شیراز با شهرداران ۱۷ کلان‌شهر ایران خطاب به سران قوا و درخواست جرم‌انگاری برای برخورد با افراد متخلف در ساخت‌وسازهای غیرمجاز، در رابطه با مفاد این نامه گفت: هدف از جرم‌انگاری در ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تعریف مسئولیت کیفری برای سازندگان این سازه‌ها با توجه به غیرمجاز بودن ساختمان‌های آنها به لحاظ خروج از اصول فنی و مهندسی و احتمال بروز خطر جانی برای ساکنان و مجاوران املاک موصوف، برخورد با این افراد اجتناب‌ناپذیر است.
جاویدی با بیان اینکه از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا با پیگیری این امر شاهد تصویب قوانین و مجازات‌های بازدارنده برای برخورد با افراد متخلف و سودجو باشد، عنوان کرد: احقاق حقوق عامه شهروندان و صیانت از جان ضابطان و اموال عمومی مورد درخواست برای بازنگری قوانین موجود است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز با بیان اینکه افراد سودجو در اشکال مختلف با تغییر کاربری غیرقانونی و بدون مجوز شهرداری و اخذ پروانه ساختمانی نسبت به ساخت‌وسازهای شبانه و خارج از ضوابط فنی و مهندسی اقدام کرده و پس از آن ملک مذکور را به فروش می‌رسانند، ضمن هشدار به شهروندان در خصوص عدم خرید املاک و ساختمان‌های مشکوک، از خریداران ملک‌های این‌چنینی خواست تا قبل از خرید هرگونه ملک، با استعلام از مراجع ذی‌صلاح و رسمی از جمله شهرداری، از صحت و سلامت ملک و رعایت اصول شهرسازی، مهندسی و داشتن پایان کار و سایر موارد قانونی اطمینان حاصل کنند.
جاویدی در خصوص برخورد با سد معبر خودروهای بارفروش در سواره‌رو گفت: با توجه به اینکه برخورد با خودروهای بار فروش در حیطه اختیارات پلیس راهور است، گفت: جلسات متعددی برگزار شده و شهرداری برای هرگونه همکاری آمادگی خود را اعلام کرده است و از پلیس راهور می‌خواهیم در جهت اعمال نظم و انضباط ترافیکی در سطح شهر برخورد با این خودروها را تشدید کند.
سخنگوی شهرداری تأکید کرد: اقدامات شهرداری در راستای اجرای قانون و دفاع از حقوق عامه، آن هم به درخواست اکثریت شهروندان در برخورد با متخلفان سد معبر و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و اعلام گزارش از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ بوده است.
او در پایان گفت: شهرداری با تمام توان در خصوص احقاق حقوق عامه شهروندان تلاش خواهد کرد و تحقق این خواسته مردم نباید موجب آسیب و به خطر افتادن جان کارکنان خدوم شهرداری شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی