[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جهش تولید در دیمزارهای فارس، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: آمارهای ارائه شده گویای عملکردهاست و ما در کنار خبرنگاران و با کمک آنان به دنبال هم‌افزایی در جهت جلب سرمایه‌های اجتماعی هستیم و نقد‌های منصفانه را برای بهسازی سازمانی می‌پذیریم.
 توسعه متوازن در بخش کشاورزی
مجتبی دهقان‌پور تصریح کرد: نقد کردن بدون پیشنهاد راه‌حل و راهکار می‌تواند به رویکرد هم‌افزایی لطمه زده و منجر به واگرایی شود. امیدواریم با کمک فعالان رسانه‌ای بتوانیم به توسعه متوازن و پایدار کشاورزی استان دست یابیم. این مقام مسئول با اشاره به اینکه عقیده دارد خبرنگار می‌تواند به عنوان بازوی اجرایی و کمکی برای وی باشد و از بروز تخلفات در حوزه‌های مختلف همچون تغییر کاربری‌ها، زمین‌خواری‌ها و کشت با آب‌های نامتعارف جلوگیری کند، افزود: گوشزد و انتقال سریع از این دست مسائل می‌تواند از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری کند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در سال جاری تاکنون 998هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است، گفت: این میزان بیش از دو برابر گندم خریداری شده از کشاورزان استان فارس در سال گذشته است که باید از کشاورزان سخت‌کوش تشکر ویژه داشته باشم و امیدوارم در سال زراعی آینده دوباره شاهد این اتفاق مبارک باشیم.
 استخراج ثروت از دیمزارهای فارس
دهقان‌پور با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان فارس برای اولین سال در این استان در سطح 243هزار هکتار اجرایی شد و حائز رتبه نخست سطح کشت به ابلاغ در کشور شد، افزود: استان فارس به خوبی توانست از ظرفیت دیمزارها استفاده کند؛ به نحوی که میزان تولید گندم در اراضی دیم از 300 به هزار و 300 کیلوگرم در هکتار افزایش یافت. او با اذعان به اینکه قسمتی از افزایش عملکرد مزارع دیم استان فارس ناشی از بارندگی‌های خوب با پراکنش مناسب در برخی از نقاط استان بوده است که خداوند را شاکریم، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از این بهبود تولید نیز ناشی از بحث‌های بهزراعی، آموزش‌های ترویجی، استفاده از کودهای بذرمال و دیگر مسائل انجام شده بوده است که توانسته به افزایش عملکرد کمک کند.
 توسعه به گلخانه‌ها رسید
وی با بیان اینکه در موضوع توسعه گلخانه‌ها در سال گذشته موفقیت‌های خوبی نصیب استان فارس شده است، افزود: طرح توسعه گلخانه‌های این استان در سال گذشته با تحقق 154 درصدی سهمیه ابلاغی و توسعه 301 هکتاری به بیش از 870 هکتار رسیده که موفق به کسب رتبه نخست در تحقق برنامه ابلاغی توسعه کشت‌های متراکم و کنترل‌شده گلخانه‌ای کشور شده است که به نوبه خود انقلاب خوبی در این بخش است. دهقان‌پور با اعلام اینکه تاکنون بیش از 300هزار هکتار از اراضی استان فارس رفع تداخل شده است، بیان کرد: حدود 12 درصد از این اراضی از سال 1394 تا سال 1400، حدود 57 درصد در سال 1401 و 31 درصد مابقی در چند ماه نخست سال جاری رفع تداخل شده است که نشان‌دهنده رشد شتابان این طرح در دو سال اخیر در استان فارس دارد. او با اشاره به اینکه استان فارس در موضوع رفع تداخل از جایگاه 31 به رتبه هجدهم ارتقا یافته و به لحاظ تعداد پلاک بررسی شده در رتبه سوم کشور است، گفت: اجرای این قانون می‌تواند به صدور سند و تثبیت مالکیت اراضی کمک کند و گامی مؤثر برای هویت‌بخشی به املاک و مالکیت تولیدکنندگان باشد.
 تأمین نهاده‌های دامی برای تولیدکنندگان
این مقام مسئول به موضوعات دیگری مانند تأمین نهاده‌های دامی برای تولیدکنندگان این بخش خصوصاً مرغداران، پیگیری راه‌اندازی مجدد دو واحد پرورش مرغ مادر تخم‌گذار، پیش‌بینی تولید 3میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از اواخر شهریورماه آتی، افزایش حدود 60 درصدی سهم اعتبارات طرح‌های زیربنایی آب و خاک نسبت به سال‌های گذشته و تأمین تسهیلات موردنیاز بخش نیز 
پرداخت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی