[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فردا، هفته دوم لیگ برتر عزم آبی‌ها برای شکست مردان انزلی، روزنامه شیراز نوین

آبی‌پوشان پایتخت در هفته دوم لیگ برتر به مصاف ملوان بندرانزلی می‌روند و بسیار امیدوارند تا درخشش بازی نخست در آبادان را این‌بار در ورزشگاه خانگی تکرار کنند.
به گزارش فوتبال 360، استقلال در حالی روز پنجشنبه به مصاف ملوان بندرانزلی می‌رود که پیش از این سه بار در هفته‌های دوم به مصاف این تیم رفته که حاصل آن دو پیروزی و یک شکست برای آبی پوشان بود. استقلال در ادوار مختلف لیگ برتر، عملکرد بسیار ضعیفی در هفته‌های دوم این رقابت‌ها داشته و هواداران خاطرات خوشی را از این دیدارها در ذهن ندارند. در ادامه نگاهی گذرا به آمار استقلال در هفته‌های دوم که ضعیف‌ترین عملکرد آبی پوشان در هفته‌های مختلف یک دوره لیگ به شمار می رود، خواهیم داشت. 
*عملکرد فاجعه‌بار استقلال طی ده فصل؛ یک پیروزی و سه تساوی
استقلال در هفته‌های دوم آمار بسیار بدی تا دوره دهم لیگ برتر به‌ ثبت رسانده بود، به‌ طوری‌که از 10 بازی انجام‌شده در این هفته، تنها یک‌بار در دوره ششم موفق به کسب پیروزی شد؛ 6 شکست و 3 تساوی حاصل کار این تیم در سایر دیدارها بود. آبی‌پوشان تنها در دوره ششم توانستند مس کرمان را با یک گل مغلوب کنند، و در 3 بازی هم برابر فجر شهید سپاسی، برق شیراز و صبا به تساوی دست یافتند. استقلال در مقابل این حریفان چاره‌ای جز شکست نداشت؛ پاس تهران(دوره‌های اول و پنجم)، صنعت‌نفت آبادان، ملوان بندرانزلی، پگاه گیلان و فولاد خوزستان. آبی‌پوشان حتی در دوره‌ای که موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شدند(دوره‌های پنجم و هشتم)، اما باز در هفته دوم تن به شکست دادند. 
از مهم‌ترین دیدارهای 10 فصل نخست می‌توان به شکست 3 بر یک شاگردان مرحوم پورحیدری برابر پاس، شکست تیم رولند کخ آلمانی برابر صنعت‌نفت با هدایت منصور پورحیدری، و باخت لحظه آخری استقلال ناصر حجازی در انزلی اشاره کرد. 
*عملکرد استقلال در فصول بعد؛ متوسط اما بهتر از گذشته
از فصل یازدهم به بعد، عملکرد آبی‌پوشان در هفته‌های دوم بهتر از ده فصل قبلی بود، اما این آمار همچنان برای هواداران امیدوارکننده و قابل ‌قبول نبود. کسب پنج برد در این بازی‌ها نشان از عملکرد بهتر این تیم داشت اما 4 شکست و 3 تساوی هم در کارنامه آبی‌پوشان دیده می‌شود. استقلال در برابر این حریفان به برتری دست یافت؛ داماش گیلان، استقلال خوزستان، ملوان بندرانزلی(دوره های پانزدهم و بیست‌ودوم) و ذوب‌آهن اصفهان. استقلال در 3 بازی هم برابر استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و ذوب آهن به تساوی رسید، اما سایپا، سپاهان، استقلال خوزستان و فولاد خوزستان تیم‌هایی بودند که موفق شدند در برابر آبی‌پوشان به برتری دست یابند.
از جمله بازی‌های جالب توجه آبی‌پوشان در این چند دوره می‌توان به شکست برابر سپاهان در لیگ برتر سیزدهم(مجتبی جباری پس از هشت سال از استقلال جدا شد و با پیراهن زردپوشان مقابل تیم محبوبش بازی کرد)، شکست در لیگ شانزدهم مقابل استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته، تساوی پرگل مقابل ذوب آهن اصفهان در روز درخشش وریا غفوری در دوره هجدهم(پس از آنکه این بازیکن از فهرست کارلوس کی روش برای جام جهانی خط خورد و این امر مورد انتقاد وینفرد شفر قرار گرفت)، پیروزی شاگردان جواد نکونام در فولاد خوزستان در فصل بیستم برابر استقلال محمود فکری در شهدای فولاد اهواز که با حواشی بسیار زیادی در پایان بازی همراه بود، برتری تیم فرهاد مجیدی مقابل ذوب آهن در لیگ برتر بیست‌ویکم که با درخشش فوق‌العاده و گلزنی کوین یامگا به دست آمد و اولین پیروزی تیم ریکاردو ساپینتو در فصل قبل که در مقابل ملوان انزلی حاصل شد، اشاره کرد. 
*نکونام در نقش حجازی یا سا پینتو؟
استقلال در این هفته برای چهارمین بار در ادوار مختلف، در هفته دوم به مصاف ملوان بندرانزلی می‌رود؛ پیش از این یک شکست و دو پیروزی حاصل کار دو تیم بوده است. آبی‌پوشان پس از بازی درخشان هفته نخست، بسیار امیدوارند تا در این دیدار خانگی به هر 3 امتیاز دست یافته و خود را در قامت مدعی نشان دهند. به نظر می‌رسد مشکلات پیش فصل استقلال نه ‌تنها باعث از دست رفتن روحیه بازیکنان تیم نشده، بلکه انگیزه آنها‌ و جواد نکونام را برای کسب موفقیت دو چندان ساخته و عزم خود را برای کسب پیروزی‌های بعدی جزم کرده‌اند. از سوی دیگر، ملوان بندرانزلی که این فصل مهدی تارتار را به‌‌عنوان مربی روی نیمکت خود دارد، به دنبال کسب اولین برد خود در این فصل است. باید دید ملوان انزلی آیا می‌تواند خاطره هفته دوم از لیگ برتر هفتم را زنده کند یا خیر؛ دیداری که طی آن سپیدپوشان بندرانزلی توانستند با گل دقایق پایانی علی طهماسبی، اولین شکست فصل را به مرحوم ناصر حجازی که پس از سال‌ها به جمع آبی‌پوشان بازگشته بود، تحمیل کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی