[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

باید به رگ غیرتمان بر بخورد ، روزنامه شیراز نوین

روزگاری در فروشگاه‌های لباس ورزشی شیراز در کنار تیم‌های بزرگ ایرانی و خارجی، لباس‌های تیم‌های فوتبال شیراز هم به فروش می‌رفت. 
با افول تیم‌های شیرازی و سقوطشان به دسته‌های پایین‌تر، دیگر اثری از لباس تیم‌های شیرازی در فروشگاه‌ها نبود. چون طرفداران این تیم‌ها کم شده بودند و مدیران باشگاه‌ها هم در جهت حفظ هوادارانشان گامی بر نمی‌داشتند؛ اتفاقی آزاردهنده و نگران‌کننده در درازمدت.
حالا اما وضعیت از سال‌های پیش نیز بدتر شده است؛ به فروشگاه‌های لباس‌های ورزشی شهرمان که سر بزنید، لباس تعداد زیادی از تیم‌های عربستانی را خواهید دید. 
یعنی بچه‌های فوتبال‌دوست این شهر، نه تنها دیگر علاقه‌ای به تیم‌های شهرشان ندارند، بلکه به تیم‌های کشورهای عربستانی علاقه‌مند شده‌اند. 
مدیر فروشگاه از این علاقه آگاه است که لباس این تیم‌ها را روی ویترین خود قرار داده و اینجاست که عمق فاجعه مشخص می‌شود.
عربستانی‌ها طی چند سال گذشته و به خصوص در سال جاری، به شکل جنون‌آمیزی برای جذب ستارگان جهان فوتبال هزینه کرده‌اند. 
راهیابی ستاره‌های محبوب  به هر تیمی، باعث افزایش هوادارانشان در سراسر دنیا می‌شود؛ اتفاقی که حالا برای تیم‌های کشوری رخ داده که در طول تاریخ، رقیب منفور فوتبال کشورمان بوده!
درجا زدن کشورمان در مسائل اقتصادی و افول شدید شهرمان در عرصه فوتبال، باعث شد که لباس تیم‌های ریشه‌داری مثل برق شیراز و فجر شهید سپاسی در فروشگاه‌های شهر خودمان، جای خود را به لباس تیم‌هایی چون الهلال و الاهلی و الاتحاد بدهد.
در چندسال اخیر درباره لزوم توجه مدیران باشگاه های فوتبال شیراز به امر جذب و حمایت هواداران زیاد گفته‌ایم، اما اقدامات انجام‌شده در این راستا، چیزی فراتر از صفر نبوده است. امیدواریم با تماشای این اتفاقات جدید و آزاردهنده به رگ غیرت مسئولان مربوطه بر بخورد، بلکه شاهد ایجاد تحولی مثبت در رویکرد آنها و در نتیجه، بروز آن در عرصه فوتبال و ورزش شیراز باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی