[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وداع با مدافعان حریم حرم، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- گروه خبر
مردم سوگوار شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در اجتماعی بزرگ انزجار خود از حملات تروریستی در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع) را به جهانیان نشان دادند. با حضورگسترده و مملو از اندوه مردم و مسئولان فارس پیکر پاک شهدای دومین حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز تشییع و شد. یکی از این دو شهید گرانقدر در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به خاک سپرده شد و شهید دیگر نیز در مرودشت به خاک سپرده می‌شود.
بار دیگر وقوع یک حمله تروریستی به سومین حرم اهل بیت(ع) موجب شد تا زبونی و نفرت دشمن به تصویر کشیده شود و مردم انقلابی و همیشه در صحنه برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی برای تشییع پیکر پاک شهدای این حادثه با شکوه تمام به میدان آیند.
این حادثه شامگاه یکشنبه ٢٢ مرداد در پی حمله یک عنصرگروه تکفیری داعش در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به وقوع پیوست ومنجر به مجروح و مصدومیت ۹ نفر شد؛ یکی از مصدومان در همان لحظات ابتدایی به درجه رفیع شهادت نائل شد و سایر مجروحان ومصدومان به مراکز درمانی شیراز منتقل شدند؛ شهید غلامعباس عباسی ۶۹ ساله از خدام حرم مطهر در همان لحظه ابتدایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و محمد جهانگیری، از نیروهای حفاظت حرم مطهر نیز که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود پس از دو بار عمل جراحی در بیمارستان نمازی شیراز، شامگاه دوشنبه به شهادت رسید.
مراسم وداع و تشییع پیکرهای پاک و مطهر ۲ شهید حادثه حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۲۵ مرداد با حضور گسترده و با شکوه مردم شهیدپرور فارس از میدان شهدا در شیراز آغاز شد و تا بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی(ع)، ادامه یافت.
 شرکت‌کنندگان در آیین تشییع با سر دادن یا اباعبدالله الحسین (ع)، یا ابالفضل العباس (ع) و یا حضرت زهرا (ع) این شهدا را بدرقه کردند؛ لازم به ذکر است که این مراسم با حضور استاندار، نماینده ولی‌فقیه در فارس، مسئولان قضایی و فرماندهان نظامی سپاه، ارتش ، فراجا و سایر مسئولان و مدیران اجرایی استان فارس و شهرستان شیراز برگزار شد.
حُب مردم ما به اهل بیت(ع) تمام نشدنی است
دکتر محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس ضمن حضور در این مراسم تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که هرچه دشمن بیشتر از این دست اقدامات تروریستی در حرمین مطهر به انجام می رساند، علاقه مردم به اهل بیت(ع) بیشتر و بیشتر می‌شود که امروز این مراسم و این صحنه‌های پرشور مردمی مصداق و گویای این واقعیت است.
وی ادامه داد: ارتکاب به این اقدام تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) زبونی دشمن و ناامیدی از مقابله رو در رو با فرزندان غیور ملت را به اثبات می‌رساند و نشانه ضعف دشمنان است.
استاندار فارس در این مراسم بر این نکته تأکید داشت که مردم حق‌شناس شیراز و سایر نقاط فارس با حضور در مراسم تشییع پیکرهای مطهر این شهیدان، عبادت بزرگی به انجام رسانده‌اند و بار دیگر حُب و علاقه خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به اثبات رسانده‌اند.
حمله بزدلانه به حریم سومین حرم اهل بیت(ع) نقشه علیه امت اسلامی ایران است
حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز در این مراسم گفت: حمله بزدلانه به سومین حرم اهل بیت(ع) توسط یک عنصر تکفیری حادثه اتفاقی نیست و یک برنامه از قبل طراحی‌شده بوده است.
وی ادامه داد: اتاق فکری که حادثه پیشین را در این حرم مطهر طراحی کرد، در همان زمان هم ده‌ها نقشه دیگر را در دست طراحی داشته و نباید حمله بزدلانه به سومین حرم اهل بیت(ع) توسط یک عنصر تکفیری را صرفاً یک حادثه اتفاقی ببینیم، بلکه این اقدام بخشی از نقشه بزرگ علیه انقلاب راستین و امت بزرگ ایران اسلامی ماست.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) این اقدام را بخشی از جنگ ترکیبی دشمن دانست و اظهار کرد: دشمن همواره نقاط قوت نظام اسلامی و جهان اسلام را نشانه می‌گیرد و حرمین مطهر که محل تجمع انسان‌های مؤمن و محل راز و نیاز آنها با خدواند و نشانه دلدادگی و انس با اهل بیت(ع) است، به‌عنوان نقطه قوت جهان اسلام، مورد حمله دشمنان اسلام قرار می‌گیرند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ما بیش از 40 سال فراز و نشیب به درستی از پس این نقشه‌ها برآمده است، گفت: دست‌هایی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بلند شدند و یکپارچه جنگ هشت‌ساله را تحمیل کردند، امروز یکی پس از دیگری از صحنه حذف می‌شوند؛ ملت بزرگ ما با دفاع مقدس دشمن را سال‌های سال از کرده خود پشیمان کرد و دفاع مقدس نقطه اوج و افتخار کشور شد. وی همچنین افزود: سپاه قدس، حزب الله لبنان، انصارالله یمن در گوشه‌گوشه کشورهای مقاومت لرزه بر تن استکبار جهانی انداخته‌اند و این از برکات پایمردی ملت رشید ایران اسلامی است.
ایستادگی مداوم ملت در مقابل دشمنان
 عارف نوروزی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز ضمن حضور در این آیین بر این نکته تأکید داشت که مردم مقاوم ایران اسلامی تا آخر در مقابل دشمن ایستادگی خواهند کرد. وی همچنین ادامه داد: حضور گسترده مردم در این آیین نشان از اوج انزجار و بیزاری مردم ما از ارتکاب اقدامات تروریستی به شمار می رود.  
خاطر نشان می شود، پیش از این نیز در ۴ آبان ۱۴۰۱ یک حمله مسلحانه و تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) انجام شد که 13 شهید و 20 زخمی برجا گذاشت. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی