[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تروریست حرم اصالتاً تاجیک است ، روزنامه شیراز نوین


به گزارش ایسنا،‌ نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزییاتی از عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پرداخت. شهریار حیدری در این خصوص اظهار کرد: هیئتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وارد شیراز شده تا به بررسی ابعاد حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بپردازد. در همین راستا هیئتی از کمیسیون امنیت ملی از نزدیک از محل وقوع حادثه بازدید کرد و در جریان چگونگی حادثه قرار گرفت. همچنین جلساتی با اعضای شورای تأمین استان فارس تشکیل شد. همچنین ما به نمایندگی از مجلس در تشییع‌جنازه دو شهید حمله تروریستی شرکت کردیم.
نایب‌رئیس کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فردی که این اقدام تروریستی را انجام داده اصالتاً تاجیکی است در روسیه تحصیل کرده و در یکی از کشورهای همسایه آموزش دیده است. این فرد به دنبال عملیات تروریستی در ایام عاشورا در شیراز بود که موفق نشد؛ نهایتاً رفت‌وآمدهایی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) داشته و کاملاً وضعیت را شناسایی کرده و بعد با اسحله‌ای مجهز به ۷ خشاب و ۲۷۰ تیر آماده می‌کند. قصد او حمله در زمان نماز به نمازگزاران بوده تا تلفات سنگین‌تری داشته باشد.
وی ادامه داد: این فرد از در باب‌المهدی وارد می‌شود و موفق به عملیات گسترده نمی‌شود؛ این فرد توسط نیروهای حفاظتی سپاه و یکی از خادمان حراستی این حرم مطهر دستگیر می‌شود که اکنون در اختیار نهادهای امنیتی و در حال بازجویی است؛۱۱ نفری که با او همکاری داشتند نیز توسط نیروهای اطلاعاتی سپاه و انتظامی دستگیر شدند. حیدری تأکید کرد: موضوع مهم، چگونگی اقدام تروریستی و همکاری گروه‌هاست که ما قطعاً در جمع‌بندی به آن می‌پردازیم، ضمن آنکه در پی برگزاری جلسه جمع‌بندی در شورای تأمین استان؛ ماحصل بازدید و نتایج به دست‌آمده در قالب گزارشی به کمیسیون امنیت ملی ارائه خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی