[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

نی‌ریز یکی از قطب‌های تولید انجیر فارس است، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز:
نی‌ریز یکی از قطب‌های
 تولید انجیر فارس است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: استان فارس نخستین تولیدکننده انجیر در ایران است و شهرستان نی‌ریز یکی از قطب های تولید انجیر استان می باشد.  به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز، علیرضا بصیری ضمن بیان این مطلب از شروع برداشت انجیر نی ریز خبرداد و گفت:  همه‌ساله  از اوایل مردادماه عملیات برداشت این محصول در باغ های دیم شهرستان شروع می شود و تا نیمه مهرماه ادامه می یابد. 
وی با اشاره به اینکه انجیرستان‌های دیم نی‌ریز از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن محصول در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است؛ ابرازکرد: قریب به 5000‌ هکتار از اراضی شهرستان به کشت  این محصول اختصاص دارد که 4000 هکتار آن مثمر است و به دو صورت تر(تازه خوری) و خشک به بازار عرضه می شود.
به گفته بصیری؛ با توجه به کاهش بارندگی‌های سال زراعی جاری و خشکسالی  اخیر پیش‌بینی می‌شود  با کاهش 40 درصدی محصول مواجه باشیم که در مجموع میزان محصول تولیدی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
او تاکید کرد: عواملی چون طغيان آفت كنه تارتن، نوسانات دمایی، وزش بادهاي شديد و ايجاد اختلال در فعاليت زنبورهاي گرده‌افشان در عملکرد نهایی محصول تاثیرگذار است.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه انجیر نی‌ریز به کشورهای هند، روسیه، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، تصریح کرد: نبود سرمایه گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش، باعث شده است که این محصول  توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته بندی مناسب از منطقه خارج شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی