[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کِی درس عبرت می‌گیرید؟ ، روزنامه شیراز نوین

کِی درس عبرت می‌گیرید؟  

بازی در ساعت نامناسب و عدم وجود آمبولانس، باعث بروز اتفاقی جبران‌ناپذیر نشد. در دیدار افتتاحیه مسابقات باشگاهی آبادان و در هوای بسیار گرم این شهر، یکی از بازیکنان نوجوان به یک باره نقش بر زمین شد. ایست قلبی باعث این اتفاق شده بود اما به دلیل نبود آمبولانس، با تأخیر زیادی به بیمارستان منتقل شد و به دلیل پایین بودن سطح هوشیاری به کما رفت. نژاد یوسفی پس از ۲۳ روز قرار داشتن در حالت کما، در نهایت دار فانی را وداع گفت.
حالا پس از این اتفاق ناگوار، برخی به فکر ریشه‌یابی موضوع هستند. چرا بازی در ساعت مناسب برگزار نشده؟ چرا آمبولانس حاضر نبوده؟
در ماه‌های ابتدایی فعالیت روزنامه شیرازنوین بود که خطری مشابه از سر یکی از نوجوانان فوتبالیست شهرمان گذشت. آن زمان گفتیم و نوشتیم که در بازی‌های فوتبال پایه، بیش از مسابقات رده بزرگسالان، حضور آمبولانس ضروری است، اما هنوز هم خبری از این رکن لازم برای برگزاری مسابقات رسمی، در اکثر مسابقات مختلف رده‌های سنی پایین شهر و کشورمان نیست.
در ورزشی که میلیاردها تومان برای یک فوتبالیست معمولی‌اش هزینه می‌شود، کرایه کردن یک آمبولانس برای انجام رقابت‌ها چقدر هزینه دارد؟ حتی اگر هزینه بالایی هم داشته باشد، آیا گزاف‌تر از جان بچه‌های مردم است؟ 
آیا اتفاق تلخ آبادان، درس عبرتی برای مسئولان ورزش در نقاط مختلف کشور خواهد شد؟ همین حالا هم برخی بازی‌های رده‌های پایه در ساعاتی نامناسب برگزار می‌شود؛ در هوای گرم زیر نور آفتاب تابستان یا در سالن‌های گرم و بدون تهویه مناسب. سال گذشته در سالن قدیمی و فرسوده 22 بهمن شیراز، نبود تهویه در هوای گرم باعث شد تا خیلی از ورزشکاران کم سن و سال، دچار مشکل شوند؛ موضوع دیگری که آن را هم به گوش مسئولان وقت رساندیم، اما هیچ حرکتی مشاهده نشد.
در چنین شرایطی که کمترین امکانات لازم برای برگزاری مسابقات حساس ترین رده‌های سنی وجود ندارد، دغدغه مسئولان ساخت ورزشگاه‌های غول‌پیکر به اهداف نامعلوم است و پر کردن جیب دلالان و مدیران کارنابلد باشگاه‌های دولتی!

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی