[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صیانت از منابع آب با تعامل و هم‌افزایی، روزنامه شیراز نوین

شورای حفاظت از منابع ‌آب ‌استان ‌فارس برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی آب منطقه‌‌‌‌ای فارس شورای حفاظت از منابع آب استان و سازگاری با کم‌آبی به ریاست محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و کلیه اعضا در سالن سردار شهید سلیمانی استانداری تشکیل شد. در این مراسم استاندار فارس بر اهمیت منابع آب صحه گذاشت و در راستای لزوم مدیریت هرچه بهتر این منابع بدون جایگزین گفت: برنامه‌های آب آنقدر گسترده است که چنانچه هفته‌ای یک مرتبه هم به موضوع  آب پرداخته شود، باز هم کم است. بنابراین توصیه می‌شود هر سه دستگاه متولی در جلساتی منظم نسبت به انسجام مدیریت بهتر آب اقدام کرده و بر حسب نیاز دستگاه‌های مرتبط دعوت شوند.
 بانک‌ها به میدان آب بیایند
محمدهادی ایمانیه اضافه کرد: در موضوع نصب کنتور بر روی تمام چاه‌های استان باید از ظرفیت سیستم بانکی استفاده شود و طی جلساتی با مدیران عامل بانک‌ها، شرایط نصب تجهیزات اندازه‌گیری به منظور مدیریت هرچه بهتر منابع آب فراهم شود. رئیس شورای حفاظت از منابع آب استان ادامه داد: در خصوص پدیده فرونشست با کمک گرفتن از دانشگاه و اساتید مجرب، نقشه راهی برای کنترل فرونشست تهیه شود، ولیکن مشروط بر اینکه در کمترین زمان ممکن اجرایی شود. استاندار فارس افزود: سازمان جهاد کشاورزی تا اول مهرماه دستورالعمل لازم را برای اصلاح الگوی کشت مخصوص محدوده‌های مطالعاتی استان تهیه کند و در یکی از شوراهای تصمیم‌گیر استان مانند شورای تأمین  مطرح کند. ایمانیه همچنین  گفت: شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به تنظیم قرارداد برای در اختیار قرار دادن پساب نقاط جمعیتی اقدام نماید. رئیس شورای حفاظت آب استان افزود: انتقال آب از دریا به جد دنبال می‌شود و جانمایی کارخانجات یا واحدهای صنعتی در مسیر عبور خط انتقال را بهترین راهکار برای کمک به سرعت انجام کار عنوان کرد. استاندار فارس در پایان ضمن قدردانی بابت آغاز به کار مطالعه طرح جامع آب در شرکت آب منطقه‌ای، بر ادامه جلسات هم‌اندیشی تا نهایی شدن طرح جامع آب استان تأکید کرد.
 اهمیت پاسداشت منابع آب زیرزمینی
سیاوش بدری مدیرعامل‌ آب‌ منطقه‌ای فارس ضمن تسلیت به مناسبت حادثه حمله ناجوانمردانه تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ‌(ع) ابراز امیدواری کرد که مسببان حادثه به سزای عمل ننگین خود برسند. دبیر شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی گفت: وضعیت منابع آب استان به نقطه‌ای رسیده است که مدیریت آن نیاز به همراهی و هم‌فکری کلیه دستگاه‌های مرتبط دارد. وی افزود: این همدلی را می‌توان در اتمام ابرپروژه خط دوم انتقال آب شرب به کلان‌شهر شیراز مشاهده کرد. بدری اضافه کرد: در موضوع مدیریت منابع آب زیرزمینی بیش از هر زمان دیگر نیازمند فراهم شدن ساز و کار مناسب برای تحویل حجمی آب به بهره‌برداران از طریق نصب کنتور روی کلیه چاه‌ها به منظور جلوگیری از اضافه برداشت می‌باشیم. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس تأکید کرد: با توجه به اینکه قانونگذار تهیه کنتور را بر عهده بهره‌بردار قرار داده است و به منظور کمک به کشاورزان عزیز، تسهیل شرایط اعطای تسهیلات خرید کنتور می‌تواند کمک‌ساز باشد. طهمورث یوسفی مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور نیز گزارشی از وضعیت فرونشست در مناطق استان ارائه داد و تأکید کرد که باید هرچه زودتر شرایط جلوگیری از گسترش فرونشست فراهم شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی