[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

انقلاب اسلامی انقلاب مردم‌پایه است، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌جمهور گفت: امروز بیشترین گزارش‌ها در سیستم اطلاعاتی درباره حرکت ضدانقلاب، معاندان، مخالفان و کسانی که می‌خواهند توطئه‌ کنند از سوی مردم ارائه می‌شود و کشف بسیاری از توطئه‌ها به دست مردم رخ می‌دهد.به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نخستین اجلاسیه ملی سالانه «نخبگان، حلقه‌های میانی و دستیاران مردمی‌سازی و مدیران دولت مردمی» که در سال اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد،  با بیان اینکه «انقلاب اسلامی انقلاب مردم‌پایه است»، اظهار کرد: در دفاع هشت‌ساله نیز آن‌چه باعث پیش‌برد امور شد، در کنار نیروهای سپاه و ارتش، نیروی بسیج و مردمی بود که نقش محوری ایفا می‌کرد. آنچه قوت قلب به نیروهای سپاه و ارتش می‌داد همین بسیج و نیروهای مردمی بودند.
وی یادآور شد: هرجا به مردم نقش داده شد موفق شدیم و هرجا نقش مردم نادیده گرفته شد دچار مشکل شدیم. در این دولت تلاش کردیم مردمی‌ باشیم، نه فقط در شعار و بیانیه بلکه در عمل؛ یعنی مردم میدان‌دار باشند و کارها را انجام دهند و دولت نقش هدایت و نظارت را ایفا کند.
او تأکید کرد: هم تولید، هم توزیع، هم صادرات و هم واردات می‌تواند به دست مردم انجام گیرد؛ مردم آمادگی دارند در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند. در زمینه مسائل اجتماعی و آسیب‌های این حوزه از جمله در طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، مفاسد اجتماعی و اخلاقی با نقش‌آفرینی مردم می‌توانیم شاهد کاهش این آسیب‌ها باشیم.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: در فرهنگ هم همین است که باید نقش اثرگذار مسجد و هیئت که پشتوانه امنیت ملی در جامعه هستند، در نظر گرفته شود؛ این اماکن کارکردهای مختلفی دارد، یک کارکرد آن معرفت‌افزایی است و یک کارکرد آن هم کارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است تا همکاری، همگرایی و هم‌بستگی یک محله، یک صنف و یک قشر در کنار هم را فراهم کند. در موضوعات علمی هم نقش مردم و مؤسسات دانش‌بنیان بسیار بالاست.
با شرکت مردم هیچ سختی در کارها وجود ندارد
وی با بیان اینکه «تا قبل از این دولت وزارت نفت با ده‌ها شرکت دانش‌بنیان ارتباط داشت اما امروز این میزان به ۵۰۰ شرکت افزایش یافته است»، تأکید کرد: در روستاهای خراسان جنوبی گروه‌های جهادی مشغول آبرسانی به روستاها هستند؛ ۱۰ هزار روستا برای آبرسانی در دستور کار هستند که در ۳ هزار ۵۰۰ روستا این امر نهایی شده و مابقی هم در آینده آبرسانی خواهند شد.
رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه‌ «با شرکت مردم هیچ سختی در کارها وجود ندارد»، تصریح کرد: در موضوع امنیت، امروز بیشترین گزارش‌ها در سیستم اطلاعاتی ما درباره حرکت ضدانقلاب، معاندان، مخالفان و کسانی که می‌خواهند توطئه‌ کنند از سوی مردم ارائه می‌شود. مردم گزارش‌دهنده هستند و کشف بسیار از توطئه‌ها به دست مردم انجام می‌شود. امروز باید گفت مردم در سراسر کشور نسبت به بودن امنیت در جامعه حساسیت نشان می‌دهند.
آیت‌الله رئیسی همچنین اظهار کرد: در سلامت اداری بیشترین گزارش‌ها از مردم است. دستگاه‌های اطلاعاتی، حراست‌ها و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات کار می‌کنند، اما نیروهای مخلص اداری که یک کم‌کاری، رشوه، فساد و پارتی‌بازی را می‌بینند، اعلام می‌کنند؛ سلامت اداری ما مرهون نیروهای حزب‌اللهی و مسئول در ادارات است.
وی با بیان اینکه «طرح حضور مردم برای موضوعات سلامت و امنیت بسیار مهم است»، تأکید کرد: ما در هر حوزه‌ای نیرو داریم، اما نقش مردم در این موضوعات بسیار مهم است. در شیوع کرونا با کمک‌های مؤمنانه که رهبری انقلاب مطرح کردند این تأثیر را دیدیم. دولت هم وظیفه دارد اما حضور مردمی بسیار آرامش‌بخش بود. رئیس‌جمهور با بیان اینکه «نقش مردم را در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم»، گفت: من به تمام مدیران دولتی اعلام کردم که حتماً در کنار خود یک جمع نخبگانی و از نیروهای مردمی مجرب و باتجربه داشته باشید. وجود جمع‌های نخبگانی و میدان‌دادن به تعاونی‌ها اهمیت فراوان دارد؛ در تولید، در ساخت مسکن و سایر موارد نقش تعاونی‌ها می‌تواند بسیار برجسته باشد. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه «دولت باید از تصدی خود بکاهد و بر نظارتش بیفزاید»، تصریح کرد: البته برخی خصوصی‌سازی‌ها در گذشته کشور انجام شد که درست نبود. اصل خصوصی‌سازی مورد قبول است، اما در برخی موارد درست عمل نشد و مردم ناراحت شدند؛ قرار بود با خصوصی‌سازی در بخش‌هایی تولید و اشتغال رونق بگیرد، اما در برخی موارد در گذشته عکس آن اتفاق افتاد و این مردم را ناراحت کرد.
وی یادآور شد: دستیار مردمی‌سازی در دستگاه‌ها یک نماد و نمودی از حضور مردم است.؛ باید این بخش را به کار گرفت تا مسئله مردمی‌کردن هر مأموریت یک ساز و کار پیدا کند وگرنه با گفتن مردمی‌سازی که کارها مردمی‌ نمی‌شود. همه دستگاه‌ها باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند. رئیس‌جمهوری ادامه داد: برای هر تصمیمی هم یک پیوست مردمی‌کردن کار وجود داشته باشد تا مشخص شود نقش مردم در آن چیست و چگونه می‌توانند در آن همکاری و نقش‌آفرینی کنند. او تأکید کرد: توصیه به نیروهای دولتی امکان دارد و مشکلی نیست. هرکس فرد لایقی در نظر دارد معرفی کند، اما مسئولیت با دولت است و مسئولان دستگاه‌ها اجازه ندهند که فشارها بر آنان تأثیر بگذارد و نیروهای کارآمد ما زیر سئوال بروند یا پشت‌شان خالی شود؛ ما از نیروهای کارآمد خود تا پایان حمایت می‌کنیم. رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: سازمان اداری و استخدامی طراحی کنند که چگونه نیروهای مردمی در سازمان‌ها و ادارات میدان‌دار شوند و نقش ایفا کنند. این ساز و کار باید تعریف شود تا همه دستگاه‌ها در کار خود مردم را ببینند و مردم هم احساس کنند که دستگاه‌ها با همراهی و توجه به آنان کارها را پیش می‌برند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی