[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

علامتی نگران‌کننده به نام دیدن هاله نور ، روزنامه شیراز نوین

چشم انسان بسیار حساس است. علامتی نگران‌کننده هنگام نگاه کردن به نور وجود دارد که نشان‌دهنده مشکل جدی در چشم است و باید پیگیری شود.
به گزارش نمناک، ممکن است تغییرات خاصی در بینایی شما علامت خطر و بیماری باشد و نشان دهد که باید به پزشک مراجعه کنید. متخصصان هشدار داده اند بعضی از علائم هستند که باید آنها را پیگیری کنید؛ زیرا نشان‌دهنده مشکلات خاصی در بدن می‌باشد و سیگنال وضعیتی است که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دقیق دارد. در ادامه این علامت‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.
دلیل دیدن هاله نور هنگام نگاه‌کردن به محیطی روشن
اگر به‌طور ناگهانی متوجه شدید که نگاهتان به یک محیط روشن مثلاً نور خورشید، چراغ ماشین، یا فلاش دوربین جذب می‌شود و متوجه یک هاله نور در اطراف آن می‌شوید، باید بیشتر مراقب خودتان باشید. در واقع در چنین حالتی نور به طور طبیعی پخش نخواهد شد و نشان‌دهنده این است که شما در بینایی و سلامت چشم دچار مشکل شده‌اید. گاهی اوقات بعد از چند دقیقه تا چند ساعت وضعیت بهبود پیدا می‌کند؛ اما گاهی هم این وضعیت پایدار خواهد ماند.
در بعضی شرایط، این علامتِ یک وضعیت جدی در چشم است
همین واکنش ممکن است هنگام شب هم اتفاق بیفتد؛ یعنی زمانی که نور خیلی کم است. احتمالاً علامت این است که به مشکلی مانند دیستروفی دچار شده اید؛ وضعیتی که باعث ورم چشم می‌شود و بسیار مهم است که در چنین حالتی به چشم‌پزشک مراجعه کنید که احتمالاً تشخیص دقیق‌تری داشته باشد؛ پس اگر این علامت را داشتید، حتماً به متخصص چشم بگویید یا شاید گاهی اوقات نیاز به مراجعه اورژانسی هم داشته باشید که نباید پشت گوش بیندازید.
چرا و چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟
دیستروفی در چشم زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌‌های چشمی دچار مشکل می‌شوند و مایعی در آن تجمع پیدا می‌کند؛ یعنی لایه شفاف بافت دور چشم دچار مشکل شده و همین باعث می‌شود که قرنیه ضخیم شده و ورم کند و علائم مختلفی ایجاد شود که معمولاً هر دو چشم را درگیر می‌کند و باعث می‌شود که در طول چند سال بینایی به طور تدریجی دچار مشکل شود. معمولاً در دهه 30 یا 40 زندگی این اتفاق می‌افتد؛ اما بعضی از افراد تا سن 50 تا 60سالگی هم علامتی 
ندارند.
علائم دیگر دیستروفی چشم را بشناسید
همان‌طور که گفته شد؛ افرادی که به این مشکل دچار هستند، ممکن است متوجه هاله‌ای هنگام نگاه کردن به نور شوند و معمولاً هنگام شب هم این اتفاق می‌افتد؛ همچنین ممکن است مشکلاتی مانند تاری دید یا نوسانات بینایی را تجربه کنند که جوش‌های ریز روی سطح قرنیه، چشم‌درد یا ایجاد یک حالت مه یا ابری مانند روی چشم هم برایشان اتفاق خواهد افتاد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی