[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قسمت هشتم: انتقام در سئول ، روزنامه شیراز نوین

دو تیم ایران و کره جنوبی در تاریخ 21 شهریور 1350 براساس توافقات از قبل انجام‌شده دومین دیدار دوستانه خودرا در ورزشگاه شهرداری سئول برگزار کردند. 
بازیکنان ایران که در بازی دو روز قبل حملات زیادی داشته اما به گل نرسیده بودند در این بازی با آرامش بیشتری کار می‌کردند.
 در دقیقه 35 از روی پاس جواد قراب بود که علی پروین از جناح راست دست به حمله زد؛ او با تکنیک برترش مدافع چپ کره جنوبی را دریبل زد و توپ را روی دروازه حریف سانتر کرد و علی‌رضا خورشیدی در تیر دوم آماده بود تا با یک ضربه سر محکم، تور دروازه کره را بلرزاند و این تبدیل به اولین گل  تاریخ تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی شد.
 بعد از گل تماشایی خورشیدی، بازیکنان ایران پا پس نکشیدند و همچنان به فوتبال هجومی خود ادامه دادند. درست پنج دقیقه بعد ایران به گل دوم خود هم رسید! در پی یورش بازیکنان تیم ملی ایران بود که کره تن به کرنر داد و آشتیانی کرنر را به زیبایی روی دروازه کره جنوبی ارسال کرد که مدافع تیم کره به اشتباه و با ضربه سر دروازه خودشان را باز کرد؛ بدین ترتیب ایران با دوگل از حریف قدر خود پیش افتاد.
 با این گل ورزشگاه در بهت و سکوت فرو رفت؛ نیمه اول با همین دوگل تمام شد و در نیمه دوم هم ایران تیم برتر میدان بود که نتوانست به گل دیگری دست یابد و سرانجام این بازی دو بر صفر به نفع تیم ملی فوتبال ایران خاتمه یافت.
در این سفر ایگور نتو همراه تیم ملی بود ولی اپتدا اورا به کره جنوبی به علت قوانین خاص این کشور در آن زمان راه ندادند و پس از24 ساعت او را به کره جنوبی راه دادند، ولی نقشی در بازی ایران نداشت.
پس از انجام دو دیدار با کره جنوبی تیم ایران نتوانست در سنگاپور و تایلند بازی دوستانه دیگری برگزار نماید و در نهایت باانجام دو بازی در کره جنوبی تیم ملی به ایران بازگشت.
با برگشتن تیم ملی به کشورمان بازیکنان در اختیار تیم‌های باشگاهی خود قرار گرفتند؛ طبق برنامه تیم ملی ایران می‌بایست در روز 12 آذر 1350 در اولین بازی خود در مرحله مقدماتی المپیک1972  مقابل کویت بازی کند و تا آن تاریخ فرصتی دوماهه باقی بود و بازیکنان می‌توانستند در رقابت‌های لیگ باشگاه‌های تهران و لیگ باشگاه‌های کشور دومین دوره جام منطقه‌ای شرکت نمایند. در این حد فاصل چند تیم باشگاهی اروپایی از جمله هامبورگ آلمان و آکادمیکا پرتقال به تهران آمدند و با تیم‌های باشگاهی تهران و منتخب تهران بازی‌هایی برگزار کردند.
پرویز دهداری، مدیرتیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران در روزهای آغازین آبان 1350 با دعوت از 31 بازیکن به تمرینات تیم ملی استارت شروع به کار تیم ملی فوتبال را برای حضور مقتدرانه در مرحله انتخابی المپیک 1972 مونیخ را زد. انتخاب نفرات از سوی پرویز دهداری بدون دخالت افراد دیگر کار جدیدی بود که تا آن مقطع سابقه نداشت؛ چراکه همیشه چند نفر تحت نام هیئت انتخاب‌کننده بازیکنان تیم ملی این مهم را انجام می‌دادند، اما دهداری با توجه به اختیار تامی که داشت خودش نفرات مد نظرش را به تیم دعوت کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی