[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اجرای اقتصاد مقاومتی در مدرسه، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
قدردانی از حضور خیران در گسترش زیرساخت‌های آموزشی، سامان‌دهی نظام رتبه‌بندی، بازسازی مدارس فرسوده، اختصاص اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مدارس و پیشتازی فارس در اجرای طرح شهید سلیمانی از مهم‌ترین مواردی بود که مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
محمدخلیل عسکری ظهر یکشنبه 29 مردادماه در سلسله نشست‌های مدیران پاسخ‌گو که به همت اتسانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: حدود۸۰۰ مدرسه در استان فارس فرسوده هستند که بازسازی آنها در یک برنامه زمان‌بندی در دستور کار قرار دارد. او با قدردانی از مشارکت‌های خیران در گسترش زیرساخت‌های آموزشی افزود: نزدیک به 600 کلاس درس در قالب این مدرسه‌ها در نقاط شهری و روستایی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که نیمی از آن به همت خیران مدرسه‌ساز این استان به انجام رسیده است.
وی با اعلام این خبر که بیش از یکصد مدرسه نوساز در آغاز سال تحصیلی امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اذعان داشت: در زمان حاضر حدود ۷۰۰ مدرسه نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در دست اجراست. او ضمن گرامیداشت هفته دولت ادامه داد: دولت سیزدهم اقدامات ماندگاری در زمینه آموزش و پرورش انجام داده که سامان‌دهی نظام رتبه‌بندی با اعتبار ۴۰هزار میلیارد تومان از مهم‌ترین این اقدامات بود. این در حالی است که طی این مدت ۲۰۰میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس واریز شد و ۴۰میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌ها خریداری شد.
عسکری با اشاره به رشد مداوم سرانه فضای ورزشی فارس در ۲ سال اخیر، گفت: در این مدت این سرانه از دو متر به ۲.۹ مترمربع رسید. همچنین از ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳۰ زمین چمن مصنوعی و سه سالن ورزشی در مدارس فارس افتتاح شد و ۳۵ کلاس درس تربیت بدنی ویژه دختران دانش‌آموز تجهیز شد. او با بیان اینکه فارس در اجرای طرح شهید سلیمانی رتبه نخست کشور را کسب کرد، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۹ سالن ورزشی در مدارس فارس در دست اجراست.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با همکاری این اداره‌کل و خیران تعلیم و تربیت فارس، اقدامات خوبی در بازگرداندن بازماندگان از تحصیل انجام شده است.بر اساس برآوردها، حدود ۳۶هزار کودک و نوجوان فارس بازمانده از تحصیل هستند که هشت‌هزار نفر از آنها به تحصیل 
بازگشتند.
وی درباره مدارس دولتی نیز تأکید کرد: تنها هزینه بیمه و کتاب از دانش‌آموزان مدارس دولتی اخذ می‌شود و هرگونه وجه در قالب کمک به مدرسه تنها با آغاز سال تحصیلی و تمایل والدین مجاز است و تقاضای وجه در هنگام ثبت‌نام غیرقانونی است.
عسکری درباره لباس فرم مدارس نیز گفت: دانش‌آموز باید در مدرسه لباس مشخصی داشته باشد؛ با این حال به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها، مدیران نباید هیچ اجباری مبنی بر تهیه لباس فرم نو از سوی دانش‌آموزان داشته باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی