[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صندوق توسعه ملی می‌تواند به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کمک کند، روزنامه شیراز نوین

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: براساس مصوبه مجلس در شرایطی که کشور به سرمایه‌گذاری احتیاج دارد، منابع صندوق توسعه ملی می‌تواند در حوزه تولید و توسعه کشور و سرمایه‌گذاری کمک کند.
به گزارش ایرنا از صندوق توسعه ملی، «مهدی غضنفری» با اشاره به مصوبه مجلس در مورد اینکه صندوق توسعه ملی مجاز شد از منابع مالی خود برای به تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها به ‌صورت سرمایه‌گذاری و یا تسهیلات‌دهی اقدام کند، اظهار کرد: طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح دو قانون حداکثر توان تولید و رفع موانع تولید طی یک ماه اخیر در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی بوده و ماده ۱۳ این قانون به صندوق توسعه ملی اجازه سرمایه‌گذاری داده است.
وی ادامه داد: این موضوع مدتهاست توسط صندوق توسعه ملی درحال پیگیری است، چراکه برخی این ابهام را مطرح می‌کردند که در اساسنامه صندوق توسعه ملی به صراحت درخصوص سرمایه‌گذاری صحبت نشده است؛ که البته ابهام درستی نیست ولیکن در نهایت این موضوع امروز به‌عنوان یک قانون دائمی کشور به تصویب رسید.
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در مورد ماده ۱۳ توضیح داد: طبق ماده ۱۳ صندوق توسعه ملی مجاز است به منظور تأمین مالی طرح‌های تولیدی و زیربنایی به صورت ارزی و ریالی با ساز و کاری که به تصویب هیئت امنا می‌رسد، نسبت به تأمین مالی طرح‌ها هم از طریق سرمایه‌گذاری و هم از طریق تسهیلات‌دهی اقدام کند.
وی افزود: در واقع این بند نه تنها روش‌های قبلی تأمین مالی صندوق توسعه ملی را از بین نبرده است، بلکه یک مورد جدید به قابلیت‌های تأمین مالی این صندوق اضافه کرده که آن سرمایه گذاری است؛ آن‌هم در شرایطی که کشور به شدت به سرمایه‌گذاری احتیاج دارد، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی می‌تواند در حوزه تولید و توسعه کشور و سرمایه‌گذاری کمک کند. غضنفری تصریح کرد: بنابراین موضوعی که قبلاً نیز در هیئت امنای صندوق توسعه ملی مصوب شده است؛ به واسطه‌ قانون امروز و پس از تصویب در شورای نگهبان قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی