[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

دستگاه‌های تبلیغاتی تهدیدی برای سلامتی فوتبالیست‌ها ، روزنامه شیراز نوین

فصل جدید فوتبال باشگاهی در اروپا از هفته گذشته آغاز شد و اتفاقی که در همین آغاز این ‌مسابقات در چند کشور اروپایی همه را غافلگیر کرد، مصدومیت‌های پرشمار بازیکنان تیم‌های مطرح بود. اتفاقی عجیب و شاید بی‌سابقه که نمونه آن را در چند سال گذشته شاهد نبودیم؛ نکته جالب اینگه اکثر این مصدومیت‌ها جدی و طولانی‌مدت بوده است. 
مصدومیت همیشه جزیی از ورزش پرتنش و درگیرانه فوتبال بوده است و همواره تمام بازیکنان فوتبال در دنیا را تهدید می‌کند؛ همیشه علم روز ورزش و تمرینات منظم و تخصصی و ریکاوری و استراحت کافی به خصوص در فوتبال مدرن جهان سعی در کم کردن مصدومیت‌های بازیکنان داشته است.
اما سؤال مهم این است که چرا در فوتبال روز دنیا و سرآمد آن در فوتبال اروپا، در همین هفته‌های آغازین چنین مصدومیت‌های پرشماری گریبان‌گیر بازیکنان حرفه‌ای جهان شده است؟
امروزه در دنیا  فوتبال مدرن به‌عنوان یک صنعت شناخته می‌شود؛ گردش مالی بالای فوتبال به خصوص مبالغ هنگفتی که از راه تبلیغات وتیزرهای تبلیغاتی بازیکنان در گردش است  و دستگاه‌های تبلیغاتی که برای کسب سود و درآمد بیشتر،  فشار مضاعفی روی باشگاه‌ها و تیم‌هایی که بازیکنان باکیفیت دارند، می‌گذارند و این یکی از عوامل مهم در این‌ مصدومیت‌ها می‌تواند باشد.
بازیکنان بیش از توان فیزیکی و نرمال بدن خود فشار تحمل می‌کنند، به طوری که یک‌ بازیکن حرفه‌ای فوتبال همواره در طول سال در حال فعالیت و تمرین و مسابقه است؛ این حجم از فشار علاوه بر افزایش خطر مصدومیت، باعث کاهش طول عمر مفید یک فوتبالیست حرفه‌ای هم خواهد شد.
دلایل دیگری همچون عدم  ریکاوری صحیح و کافی، عدم  آمادگی بدنی و ذهنی پایین بازیکن هم‌ می‌تواند در این ‌مصدومیت‌ها تأثیرگذار باشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی