[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فیلم سینمایی «پس از واقعه» با موضوع اُسرای کربلا کلید خورد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز ساخت فیلم «پس از واقعه» با موضوع اُسرای کربلا به همت این بنیاد خبر داد و گفت: تولید این فیلم با حضور محمد حسن اختری، رئیس بنیاد بین‌المللی عاشورا در منطقه کویری بیابانک خور کلید خورد.
فرهاد مختاری در این خصوص بیان کرد: یکی از اولویت‌های موضوعی معاونت فرهنگی بنیاد شهید برای تولید فیلم‌های سینمایی، ساخت آثاری با موضوعیت «زنان» است؛ در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال تهیه فیلمی با عنوان «پس از واقعه» است.
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه این فیلم در ابتدا «شور عاشقی» نامگذاری شده بود، توضیح داد: با بررسی‌های صورت‌گرفته اسم فیلم به «پس از واقعه» تغییر یافت.
وی افزود: در فیلم سینمایی «پس از واقعه» سعی می‌شود تا روایت اسارت اُسرای کربلا و حضرت زینب(س) و سختی‌هایی که از کوفه به سمت شام متحمل شدند را به تصویر بکشیم.
مختاری ابراز امیدواری کرد: این فیلم برای حضور در چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده شود.
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: فیلم سینمایی «پس از واقعه» در ۵۵ قسمت به کارگردانی و نویسندگی داریوش یاری تولید می شود که پیش از این فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را ساخته است.
مختاری گفت: نمایش حضور بانوان در هشت سال دفاع مقدس از اولویت‌های فیلم‌سازی در بنیاد شهید است و در این زمینه تولید دو فیلم‌نامه با عناوین «دست‌ ناپیدا» به کارگردانی «انسیه شاه حسینی» و «خواهر طاهره» با موضوع زندگی مرحومه مرضیه حدیدچی با حمایت این نهاد در دستور کار قرار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی