[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جهش عمرانی در شهر فرزانگان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
مدیران شهری صدرا بر انجام تعهدات دستگاه‌های اجرایی نسبت به اهالی شریف این شهر جدید تأکید کردند. نشست خبری سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر صدرا با اصحاب رسانه به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد و آنها بر عمل نمودن دستگاه‌های اجرایی نسبت به تعهداتشان تأکید داشتند.
 هم‌افزایی برای پیشرفت صدرا
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به مشکلات شهر صدرا از لحاظ زیرساختی اظهار کرد: متأسفانه تعاونی‌هایی که زمین در شهر صدرا گرفته اند، به تعهداتشان عمل نکرده اند. آرش محمدی از دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد تا نسبت به تعهداتشان در شهر صدرا عمل نمایند و گفت: در طی سال‌های گذشته ادارات مختلف از جمله اداره کل ورزش و جوانان فارس و تعاونی‌ها مختلف نسبت به توسعه و پیشرفت این شهر بی توجهی کرده اند. وی از مسئولین ارشد استانی درخواست نمود تا نسبت به پیگیری این موضوع توجه و ورود کنند. محمدی با اشاره به اتصال مرکز شهر صدرا به شهر شیراز از طریق جاده قره پیری، گفت: این جاده مرکز شهر صدرا را به شهر شیراز متصل می‌کند و در کاهش بار ترافیکی شهر صدرا و ورودی کنونی آن نقش مؤثری دارد، اما 4 کیلومتر آن در شهر شیراز قرار دارد که متأسفانه هیچ اقدامی در آن انجام نمی‌شود. وی افزود: پروژه‌های متعددی در شهر صدرا تعریف شده که بسیاری از آنان در آستانه کلنگ‌زنی یا در حال اجراست که با تکمیل آنان شاهد جهش عمرانی در شهر صدرا خواهیم بود.
 سازندگی بر اساس عدالت‌محوری
در ادامه این نشست خبری، سرپرست شهرداری صدرا با بیان اینکه هدف ما ارائه خدمات به تمام نقاط شهر به ویژه مناطق محروم بوده، اظهار کرد: به عنوان مثال در آسفالت و زیرسازی به تمام معابر صدرا توجه یکسان نمودیم و در این راستا به دنبال عددسازی و ارتقای آمار نیستیم. امین عباسی افزود: با توجه به شناخت شهر صدرا اولویت اغلب ارائه خدمات به مناطق موردنیاز محروم است که علی‌رغم منابع مالی محدود و عدم برخورداری از معدن شن و ماسه و کارخانه آسفالت، 220هزار مترمربع از معابر شهری روکش و آسفالت شده است. وی افزود: در زمینه حمل و نقل عمومی تعداد ۱۶ دستگاه اتوبس و ۶ دستگاه ون خریداری و بخشی دریافت شده است که اتفاق خوبی در این حوزه رقم خورده است.
عباسی با اشاره به اینکه ظرفیت سیستم حمل و نقل شهر صدرا چندبرابر شده است و توانستیم به تمام نقاط شهر خدمت‌رسانی کنیم، خاطرنشان کرد: در تکمیل ماشین‌آلات عمرانی با خرید تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی نیز در این بخش به حد نرمال خواهیم رسید.
سرپرست شهرداری صدرا با اشاره به اینکه در فضای سبز فاصله زیادی با استانداردها داریم، عنوان کرد: در فاز ۲ صدرا پارک ۶.۳ هکتاری و پارک ۹ هکتاری صدرا در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود. پارک ۱۲ هکتاری در ضلع جنوبی بولوار ملک حسینی به عنوان پارک خانواده به موازات پارک‌های محله ای اجرا می‌شود. سرپرست شهرداری صدرا خاطرنشان کرد: مجوز راه اندازی مرکز معاینه فنی برای خودروهای سبک را اخذ کرده ایم که در این زمینه سوله و مستحدثات اجرا و در مرحله خرید تجهیزات است. عباسی با اشاره به اینکه طراحی پروژه پیاده‌راه سلامت انجام شده است بیان کرد: ساختمان اداری شهرداری صدرا با ۱۱ هزار متر مربع درحال اجراست.
وی از شناسایی دو نقطه در فاز اول و دوم برای احداث پمپ بنزین خبر داد و افزود: احداث سالن آمفی‌تئاتر، فرهنگ‌سرا، ساختمان شورا و... در دست اجراست. سرپرست شهرداری صدرا افزود:۷۳۰ پروانه ساخت و ۲۷۰ پایان کار طی سال گذشته صادر شده است و به طور میانگین در روز ۲ پروانه ساخت صادر شده است. عباسی تصریح کرد: شهر صدرا به عنوان دوستدار کتاب شناخته شد و عنوان پایتخت کتاب برای این شهر در مرحله آخر است. وی با اشاره به کمبودهای شهر صدرا گفت: در جهت بهبود وضع موجود از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. عباسی از ساخت ساختمان اداری شهر صدرا با مبلغ قرارداد 170 میلیارد تومان، ساخت میدان میوه و تره بار، سالن آمفی تئاتر، فرهنگ‌سرا و... خبر داد و گفت: با توجه به کمبود پمپ بنزین در شهر صدرا 2 نقطه و در دو فاز این شهر جایگاه سوخت‌رسانی طراحی و ساخت آن اجرا خواهد شد. سرپرست شهرداری صدرا با تصریح بر اینکه 56 درصد پروژه‌های اجرایی شهرداری، عمرانی است، گفت: شهرداری از سال 92 پیگیر زمین آرامستان این شهر بوده است که همه اقدامات طی این سال‌ها انجام شده و در حال حاضر دانشگاه شیراز معترض شده است که طی یکی دو هفته آینده مشکل آن مرتفع و عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد. وی در ادامه به یکی از معضلات شهر صدرا «سگ‌های ولگرد» که شهروندان بسیاری را به اعتراض و انتقاد وادار کرده، اشاره کرد و گفت: سلامت جامعه بر هر موضوعی اولویت دارد و در راستای عقیم سازی سگ‌ها با استفاده از تجهیزات پیشرفته اقداماتی در درست اجراست.
 تحول در گسترش زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی
رئیس کمیسیون حقوق، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا گفت: شهر صدرا آموزش و پرورش مستقل ندارد. خداکرم فیروزمند با انتقاد از اینکه شهر صدرا یک آموزش و پرورش مستقل ندارد، گفت: امیدواریم طی قول و وعده‌هایی که نمایندگان مجلس و مدیرکل آموزش و پرورش فارس داده‌اند، به زودی راه اندازی شود. وی با اعلام اینکه با پیگیری‌هایی که شد 2 مدرسه 18 کلاسه در مدت 6 ماه نوسازی و در مدار قرار گرفت، ادامه داد: با هماهنگی و پیگیری‌های انجام شده یک فقره زمین جهت ساخت هنرستان جنب کلانتری فاز 2 شهر صدرا اختصاص داده شده است. فیروزمند در ادامه به تشریح فعالیت‌های انجام شده اعم از شرکت در رویداد ملی انتخاب پایتخت کتاب ایران و انتخاب شهر صدرا جزء 12 شهر برتر کشور و راهیابی به مرحله نیمه نهایی، احداث کافه کتاب فاز 2، احداث 6 قطعه زمین چمن مصنوعی، نصب 7 المان شهدای شاخص کشور در بلوار‌های شهر صدرا و ساخت 12 المان که به زودی 96 عکس شهید روی آن نصب خواهد شد، فضاسازی شهری، برگزاری مراسم جشن، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و اقلام مورد نیاز مساجد هیئت، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری رویداد فرهنگی جایزه ادبی شهر صدرا، همکاری در برگزاری برنامه‌های چهارشنبه‌های طلایی و سه‌شنبه‌های مهدوی اشاره کرد.
 عمران بر اساس برنامه زمان‌بندی
عضو دیگر شورای شهر صدرا نیز گفت: شورای شهر صدرا از روز اول اصول و برنامه‌هایی داشت که طبق برنامه سال اول سال ایجاد ارامش در شهر سال دوم در خصوص تعامل با مسئولین به ویژه عمران صدرا و سال سوم برای جهش عمرانی در نظر گرفته شده بود که اکنون در آغاز سال سوم این کار آغاز شده است. رئیس سابق شورای شهر صدرا افزود: طی یک سال فعالیت شورا در سال قبل ۲۲۲ مصوبه حاصل ۸۲ جلسه ما بود که ۹۵ درصد این مصوبات به تأیید فرمانداری رسید که با این کار نشان دادیم شورای شهر صدرا هم قانونمند و هم مردمی است. هاشم عزیزی افزود: اکثر مردم صدرا خواهان این هستند که شهر صدرا تبدیل به شهرستان شده و از شیراز جدا و دارای استقلال شود؛ این در حالی است که طی این سال‌ها آسیب‌های شیراز به صدرا منتقل شده است.
 اهمیت قانون‌مداری در صدرا
مهدی کشاورز سخنگوی شورای شهر صدرا نیز با اشاره به خرید و فروش ملک‌هایی که در حریم شهر و تحت عنوان فاز سه شهر صدراست، بیان کرد: 13 هزار هکتار حریم شهر صدراست؛ لذا خرید ملک در شهر و حریم صدرا با استعلام باید باشد.وی در ادامه با بیان اینکه با کمبود سرانه فضای سبز روبه‌رو هستیم و هزار هکتار نیاز است که تاکنون 100 هکتار ایجاد شده است، افزود: برای اولین بار در صدرا به دنبال تخصصی کردن پارک‌ها از جمله پارک کودکان، آموزش و... هستیم. کشاورزی به طرح تفصیلی شهر صدرا که هر10 سال به روز می‌شود تا آسیب‌های حوزه شهرسازی برطرف شود و تخلفات کمتری را شاهد باشیم نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال گردشگری سلامت و راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری در شهرداری صدرا هستیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی