[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خیلی از جودوکاران مجبورند بدون تاتامی تمرین کنند، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
با وجود قدمت بالا و کارنامه خوب، وجود ملی‌پوشان و مربیان بزرگ در سطح کشور، اما جودوی استان فارس همچنان با کمترین امکانات و توجه به کار خود ادامه می‌دهد.
هم‌اکنون دو جودوکار فارسی در اردوهای تیم ملی حضور دارند و خود را برای میدان بزرگ بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند و نفرات دیگری هم در تیم‌های ملی پایه عضو هستند.
رئیس هیئت جودو استان فارس درباره فعالیت‌های اخیر هیئت گفت: اخیراً در مسابقات مناطق کشور در هر دو بخش آقایان و بانوان و در هر دو رده سنی جوانان و نوجوانان، قهرمان شدیم و برای حضور در مسابقات نهایی کشوری آماده می‌شویم.
وحید زارع نژاد درباره اینکه تا چه میزان از این ورزشکاران پرامید حمایت صورت می‌گیرد، گفت: هرچه جلوتر می رویم، از لحاظ شرایط مالی کارمان سخت‌تر می‌شود. هیئت‌ها با این تورم و افزایش هزینه‌ها، کار بسیار سختی پیش رو دارند؛ برای پیشبرد امور، مجبوریم هزینه کنیم در حالی که بودجه‌ای وجود ندارد.کارها به سختی پیش می‌رود؛ تا حدود 10 سال پیش وضعیتمان خوب بود اما در چند سال اخیر، خیلی وضعیت نابسامان بوده و حمایت خاصی ندیده‌ایم. اگر حمایت کافی باشد، بچه‌های جودوی فارس می‌توانند به مدال‌های جهانی و حتی المپیک دست پیدا کنند.
وی درباره زیرساخت‌های جودو نیز عنوان کرد: ما یک سالن داریم که 20 سال پیش ساخته شده و هنوز همان را داریم. با وجود اینکه جمعیت جودوکاران نسبت به آن سال‌ها چند برابر شده. مسلماً این سالن دیگر جوابگوی این‌همه ورزشکار نیست؛ وضعیت به شکلی شده که دیگر مسابقات استانی را سهمیه می‌دهیم به شهرستان‌ها، چون سالن شیراز گنجایش کافی ندارد.
زارع نژاد افزود: برای توسعه این رشته یکی از تجهیزات اولیه و مهم، تاتامی است که متأسفانه آنقدر گران و دور از دسترس شده که نمی‌توانیم آن را تهیه کنیم. بچه‌ها مجبورند روی زمین کار کنند یا نهایتاً روی تشک‌های شیاپ چانگ که تشک ویژه جودو نیست و برای سایر ورزش‌های رزمی استفاده می‌شود، تمرین داشته باشند. در واقع در نقاط جدیدی که جودو راه‌اندازی می‌شود، معمولاً خبری از تاتامی جودو نیست؛ این یکی از معضلاتی است که همیشه به آن اشاره کرده‌ایم و تا نتوانیم از لحاظ مالی به خوبی تأمین شویم و سالن‌ها را خوب تجهیز کنیم، نمی‌توانیم آن‌طور که باید و شاید شاهد توسعه و پیشرفت این رشته باشیم.
به گزارش شیرازنوین، مهدی فتحی پور و سامان منصوری نژاد، دو ورزشکار فارسی هستند که از روز 14 مرداد در کنار ابوالفضل محمودی، حمیدرضا پاپی، نیما خدابنده، سبحان قمی، حسین بخشی کهنه فرود، جواد سخندان، پوریا شکری تهران، الیاس پرهیزگار، محمد کریمی زاده، رامین احمدزاده، قاسم باقچقی، محمد سروش جانی، علی‌رضا شیری و‌ محمد جواد محبی و زیر نظر حسین قمی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان، ایوب رستمی، سرمربی جوانان و احسان بهرامیان، مربیان تیم ملی بزرگسالان، سید علی میرسپاسی، مربی بدنساز و هادی کردی، دبیر تیم‌های ملی و سرپرست اردوها برای هانگژو آماده می‌شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی