[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بررسی علل و دلایل داغ نشدن اتو، روزنامه شیراز نوین

بعضی از وسایل‌های الکتریکی به طور ناگهانی شروع می‌کنند به مشکل‌سازی و عمل نکردن و ممکن است که هیچ کس متوجه دلیل به‌وجود آمدن این مشکل نباشد.
به گزارش نمناک، هنگامی که اتو داغ نمی‌شود، قطعاً خسته و ناامیدمی‌شوید. داغ شدن اتو در زمان کوتاه باعث می‌شود که هم در زمان صرفه جویی کنید و هم لباس‌تان بهتر اتو شود اما بعضی از محصولات الکترونیکی با مشکلاتی مواجه هستند که این موضوع در مورد اتو هم اتفاق می‌افتد که در این قسمت از نمناک قصد داریم بیشتر راجع به آن صحبت کنیم. داغ نشدن اتو ممکن است به دلیل مشکلات زیر باشد:
مشکل سیم اتو
اولین چیزی که شما باید چک کنید، سیم است. احتمالاً سیم اتو جریان برق را به خوبی انتقال نمی‌دهد و همین باعث شده که جریان برق قطع شود و اتو به خوبی داغ نشود.
مشکل فیوز دمایی
بعضی از اتوها به دلیل مشکلات موجود در فیوز دمایی با مشکل داغ شدن مواجه می‌شوند و کلاً داغ نمی‌شوند اما بعضی بیش از حد داغ می‌گردند. در غیر این صورت ممکن است مشکل در کنترل ترموستات باشد که باید آن را نیز بررسی کنید.
مشکل ترموستات
ترموستات یک دکمه روشن و خاموش دارد که دمای اتو را تنظیم می‌کند. ممکن است ترموستات دچار مشکل شده باشد و دما را بیشتر یا کمتر از حالتی که می‌خواهید تنظیم کند. پس باید به سراغ برطرف کردن مشکلات ترموستات بروید.
آسیب به المنت گرمایی
المنت حرارتی یا گرمایی اتو از نیکروم ساخته شده است، یعنی 80 درصد آن نیکل و 20 درصد کرومیوم است. نیکروم مقاومت بالایی دارد و یک لایه چسبنده از کرومیوم اکسید را هنگام گرما ایجاد می‌کند. اگر این المنت مشکل داشته باشد، قطعاً با مشکل داغ شدن اتو مواجه خواهید بود که باید هرچه سریع‌تر آن را برطرف کنید.
آسیب به برد مدار
همه چیز در دنیای مدرن به یکدیگر متصل است. آسیب در برد مدار اتو ممکن است باعث شود که داغ نشود؛ یعنی جریان برق به خوبی کارش را انجام می‌دهد و همه چیز سر جایش است اما برد مدار اتو به خوبی عمل نمی‌کند و حرارتی را احساس نمی کنید.
تنظیمات اشتباه
خیلی ساده است، زمانی که شما تنظیمات درجه حرارت اتو را در جهت کاهش دما، دستکاری کرده باشید، اتو گرمای لازم را نخواهد داشت. برخی از اتوها سیستم هوشمندی دارند که با قرار گرفتن طولانی مدت روی لباس به صورت خودکار برای جلوگیری از سوزاندن لباس، خاموش می‌شوند، پس ممکن است علت این فاکتور مهم باشد.
کثیف شدن و رسوب گرفتن اتو
یکی از دلایل عمده گرم نشدن اتو، تجمع رسوب و کثیفی کف آن است که درصورت رفع به موقع، مانع از گرم شدن و عملکرد مناسب اتو می‌شود.
راه حل‌های موجود برای رفع این مشکل
در صورتی که اتوی شما هم به خوبی گرم نمی‌شود، می‌توانید راهکاری عنوان شده در ادامه را امتحان کنید تا چنانچه دلیل گرم نشدن دستگاه شما، کثیفی و وجود رسوب است به سادگی رفع شود.
آب اتو را تمیز کنید
تمیز کردن قسمت داخلی اتو هر دو هفته یک بار توصیه می‌شود. شما می‌توانید از دکمه روی اتو استفاده کنید که داخل خودش را تمیز می‌کند و معجزه آفرین است. برای محلول تمیز کننده داخل اتو، می‌توانید از آب و سرکه استفاده کنید.
صفحه زیر اتو را تمیز کنید
تمیز کردن لایه خارجی صفحه زیر اتو کیفیت آن را بالاتر می‌برد. جنس و بافت فابریک لباس هم حفظ می‌شود و دیگر احتمال آسیب دیدگی وجود نخواهد داشت. برای تمیز کردن آن می‌توانید از خمیر دندان و یک پارچه تمیز هم کمک بگیرید تا تمام چسبندگی‌ها را از بین ببرید. فقط باید زمانی این کار را انجام دهید که هرگز سیم اتو به برق نباشد و کاملاً خنک باشد. در غیر این صورت ممکن است بسوزید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی