[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

یحیی به دنبال صدمین برد و عبور از برانکو، روزنامه شیراز نوین

در دو دیدار از هفته سوم لیگ برتر فوتبال که امشب(پنجشنبه) برگزار می‌شود، در تهران پرسپولیس میزبان تیم ذوب آهن اصفهان خواهد بود وگل گهر در قائمشهر به مصاف نساجی می‌رود.
به گزارش خبرگزاری فارس، دو دیدار دیگر از هفته سوم لیگ برتر روز پنجشنبه برگزار می‌شود. تک‌دیدار باقی‌مانده این هفته بین استقلال خوزستان و تراکتور تبریز یازده شهریور در اهواز برگزار خواهد شد. دلیل تعویق این بازی حضور تراکتور در پلی آف آسیا بود. پرسپولیس هم مثل سپاهان اصفهان و استقلال 6 امتیاز دارد تا  ضلع دیگر مثلث مدعیان قهرمانی این فصل را تشکیل بدهد. سرخ‌پوشان برای اینکه از رقبا عقب نماند باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی ذوب آهن را شکست بدهد که البته کار آسانی نیست. تیم‌های محمد ربیعی تاکتیکی بازی می‌کنند و راحت تسلیم نمی شوند. این دیدار برای یحیی گل محمدی بیش از سه امتیاز ارزش دارد و اگر ذوب آهن را شکست بدهد، صدمین برد خود را  با پرسپولیس جشن می‌گیرد و از آمار برانکو ایوانکوویچ هم عبور می‌کند! برانکو 99 برد با پرسپولیس به دست آورده بود. حالا قرمزپوشان پایتخت هم برای ادامه رقابت با مدعیان قهرمانی و هم برای رسیدن به رکورد حیرت‌انگیز سرمربی به دنبال سه امتیاز خواهند بود.
آمار  پرسپولیس با برانکو و گل محمدی به شرح زیر است: 
* برانکو: 175 بازی، 99 برد، 46 مساوی، 30 باخت، 249 گل زده، 126 گل خورده
* یحیی: 160 بازی، 99 برد، 43 مساوی، 18 باخت، 261 گل زده، 106 گل خورده
به این ترتیب باید قبول کرد خاص‌ترین بازی سرمربی پرسپولیس روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و شاید اگر سوپرجام هم در این مسابقه به سرخ‌پوشان اهدا می‌شد یک شب خاطره‌انگیز برای هواداران پرسپولیس رقم می‌خورد، اما نباید ذوب آهن را از پیش بازنده فرض کرد و ذوبی‌ها در این فصل تیمی هجومی هستند که ملوان را در انزلی شکست دادند و مقابل تیم پرمهره سپاهان هم اگرچه باختند، اما بازی هجومی را به نمایش گذاشتند. بنابراین ممکن است سبزپوشان اصفهانی شب یحیی گل محمدی را خراب کنند و رکورد شکنی‌اش را به تأخیر بیندازند. 
در زمینه فنی هم پرسپولیس با مشکلی به نام گلزن تمام‌عیار روبه‌روست؛ تیمی که هر 5 مهاجم فصل قبل خود را از دست داده است! از مهدی عبدی گرفته تا عیسی آل کثیر، شیخ دیاباته و لوکادیا! این تیم اکنون بدون مهاجم تخصصی به مصاف ذوب آهن خواهد رفت! البته گفته می‌شود که مهاجم خارجی جدیدی با پرسپولیس به توافق رسیده است؛ میلاد سرلک، هافبک پرسپولیس هم از اول شهریور سرباز می‌شود و فقط در صورت دریافت مجوز از سازمان نظام وظیفه یا دعوت به تیم ملی می‌تواند در پرسپولیس ماندگار شود که تا لحظه نوشتن این مطلب خبری از مجوز نبود! 
ذوب آهن با محمد ربیعی، تیمی تاکتیکی‌تر و با برنامه‌تر شده است و حضور نیما نکیسا، دروازه‌بان اسبق پرسپولیس به‌عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب نیز می‌تواند به جذابیت این بازی اضافه کند. البته از نکیسا نقل قول شده بود که اگر سرلک برای پرسپولیس بازی کند از این باشگاه شکایت می‌کند، اما نکیسا این مصاحبه را تکذیب کرد ولی قطعاً او این مرتبه از ته دل می‌خواهد که پرسپولیس بازنده و تیم و باشگاه جدیدش برنده شود. البته در 5 بازی آخر دو تیم ذوب آهن برنده نشده و دو مساوی و سه باخت مقابل پرسپولیس در کارنامه دارد. 
*نساجی مازندران - گل گهرسیرجان
نساجی هنوز در لیگ برتر بیست‌وسوم بردی دشت نکرده و به دنبال گرفتن سه امتیاز از تیم گل گهر در ورزشگاه خانگی است. گل گهرسیرجان هم با 4 امتیاز در رده چهارم جدول لیگ ایستاده است. سید مهدی رحمتی اگر می‌خواهد به سرنوشت حمید مطهری در نساجی دچار نشود باید بردن و نتیجه گرفتن را زودتر شروع کند. سرمربی یونانی گل گهر اوزنیدیس مربی موقر و متینی به نظر می‌رسد که فوتبال تاکتیکی و روی زمین را دوست دارد.
گل گهر هنوز در این فصل گل نخورده و نساجی اگر بتواند دروازه حریف را باز کند اولین گل را به این تیم کویرنشین تقدیم کرده است. رحمتی و شاگردانش روی حمایت هواداران خود حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند البته به شرطی که قیمت گران بلیت‌های مسابقات خانگی تعدیل شود و اگر مثل هفته اول بلیت‌ها گران باشد شاید دوباره سکوهای خالی ورزشگاه وطنی توی ذوق بزند!

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی