[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اشتغال محور برنامه‌های هفته دولت ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: دولت سیزدهم با شعار مردمی بودن و کار و تلاش و رفع مشکلات مردم پا به عرصه گذاشت و امروز توانسته توفیقات زیادی در حوزه‌های مختلف کسب کند. به گزارش شیرازنوین به‌نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، به مناسبت هفته دولت، دکتر محمد هادی ایمانیه در سخنرانی بین‌الصلاتین نماز جمعه شیراز، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و نکوداشت هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال در فارس ۸۳۷ پروژه با اعتبار ۴۵۹ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: البته این پروژه‌‌ها در هفته دولت جهت بهره‌مندی مردم، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اما افتتاح رسمی آنها هم‌زمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان که طی هفته‌های آتی اتفاق خواهد افتاد، انجام می‌شود.
استاندار فارس اظهار کرد: ارزش ریالی پروژه‌های هفته دولت امسال که قریب به ۶ هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم و ۳۰ هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد، افزون بر ۶ برابر پروژه‌های هفته دولت سال گذشته است.
دکتر ایمانیه گفت: از جمله پروژه‌های شاخصی که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد، می‌توان به پروژه فولاد غدیر نی‌ریز با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و فولاد کوار با ۸۹ هزار میلیارد ریال و آزادراه شیراز - اصفهان با ۶۰ هزار میلیارد اعتبار اشاره کرد. وی افزود: امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور به استان بتوانیم کلنگ اجرای آزادراه شیراز- بوشهر را در ادامه آزادراه شیراز- اصفهان و برای رسیدن به خلیج فارس داشته باشیم.
 نماینده عالی دولت در فارس افزود: تسریع در اجرای راه‌آهن شیراز - بوشهر که امیدواریم با تخصیص اعتبارات در سفر دوم روند اجرای آن شتاب گیرد، تکمیل بزرگراه شیراز - جهرم - لار - بندرعباس، تکمیل بزرگراه شیراز- فسا - داراب - بندرعباس، تکمیل راه‌آهن اقلید - یزد که مسیر شیراز تا مشهد را حداقل پنج ساعت کوتاه‌تر خواهد کرد، تکمیل راه‌آهن گلگهر به شیراز، توسعه کشت گیاهان دارویی که مقدمات آن فراهم شده؛ همه این‌ها برنامه‌هایی است که اجرا و تکمیل آنها تا هفته دولت سال آینده را خواهیم داشت.
دکتر ایمانیه اظهار کرد: علاوه بر این، مقدمات ایجاد شهرک صنایع دارویی و لوازم بهداشتی نیز فراهم شده و به زودی آغاز می‌شود.
وی همچنین گفت: در زمینه جذب سرمایه‌گذار برای خروج کارخانه‌های راکد از رکود نیز طی 2 سال گذشته اقدامات خوبی در استان انجام گرفته و صدها کارخانه از رکود خارج شده یا ظرفیت‌های تولیدی آنها افزاش قابل‌توجهی یافته است و در ادامه امیدواریم سایر کارخانه‌های راکد نیز از رکود خارج شوند.
 استاندار فارس افزود: همچنین به منظور رفع دغدغه معیشتی مردم، ایجاد یک هزار فروشگاه مرتبط با توزیع مواد غذایی از تولید به مصرف را در دستور کار داریم که امیدواریم به زودی این مهم محقق شود.
دکتر ایمانیه در ادامه اظهار داشت: در بحث عفاف و حجاب نیز از مردم متدین استان و شیراز انتظار داریم که در این زمینه به وظیفه امر به معروف به زیبایی عمل کنند و ما نیز به‌عنوان مدیران جامعه نظارت خواهیم کرد.
وی افزود: امروز نیز با همکاری بسیار خوب همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده و جلوی هجمه وسیع دشمن گرفته شده، اما مشکلاتی نیز وجود دارد که در حال پیگیری و رفع آنها هستیم.
دکتر ایمانیه اظهار کرد: مبارزه با زمین‌خواری و کوه‌خواری نیز از دیگر اقداماتی است که با همکاری خوب دستگاه قضایی استان در حال انجام است و قرارگاهی ایجاد شده که امیدواریم این تلاش‌ها منجر شود که جلوی افراد متخلف گرفته شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی