[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حلقه حفاظتی باغات تنگ‌ترمی‌شود، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
 مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با توجه به تأکید استاندار فارس مبنی بر لزوم حفظ باغات و همچنین توجه به ارکان محیط زیستی و حفظ هوای پاک، در کمیسیون ماده پنج با تغییر کاربری‌ها در هر نقطه استان مخالفت جدی خواهد شد و تلاش می‌شود که هیچ تغییر کاربری در دستور کار این کمیسیون قرار نگیرد. محمود رضا طالبان گفت: تغییر کاربری باغات شیراز و سایر نقاط استان خط قرمز ماست و با هرگونه اقدامی در این زمینه مخالفت جدی خواهد شد.
محمود رضا طالبان روز جمعه با یادآوری اهمیت باغات شیراز در پاکسازی هوا اظهار کرد: در کلان‌شهر شیراز حوزه باغات قصردشت دارای پنج گروه است که در گروه یک که حساس‌ترین گروه است، تغییر کاربری تحت هیچ شرایطی انجام نخواهد شد و ممنوع است.
وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که از تغییر کاربری در سایر گروه‌ها استقبال می‌کنیم و مقاومتی در این زمینه وجود ندارد، بلکه در خصوص این گروه‌ها نیز با حساسیت و سختگیری برخورد می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: در حقیقت می‌توان گفت که در موضوع باغات اولویت با حفظ باغات است و حتی‌المقدور تلاش می‌شود که باغات حفظ شوند.
طالبان گفت: البته این مسئله و حساسیت فقط باغات شیراز و به ویژه باغات قصردشت را شامل نمی‌شود، بلکه اساساً در هر نقطه استان که در طرح تفصیلی باغ باشد این حساسیت وجود دارد.
او ادامه داد: لذا با توجه به تأکید استاندار فارس مبنی بر لزوم حفظ باغات و همچنین توجه به ارکان محیط زیستی و حفظ هوای پاک، در کمیسیون ماده پنج با تغییر کاربری‌ها در هر نقطه استان مخالفت جدی خواهد شد و تلاش می‌شود که هیچ تغییر کاربری در دستور کار این کمیسیون قرار نگیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی