[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس پلیس فتا فارس خبر داد: برداشت ۲میلیارد و ۵۰۰میلیونی از کیف پول دیجیتالی شاکی، روزنامه شیراز نوین

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی جوانی که اقدام به برداشت غیرمجاز 2میلیارد و 500میلیون ریال رمز ارز از کیف پول دیجیتالی کارآموز خود کرده بود، خبر داد.
سرهنگ «امیرحسین سلیمانی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی شکایت مردی 38ساله مبنی بر برداشت غیرمجاز رمزارزهای وی از کیف پول دیجیتالی‌اش، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی ادامه داد: شاکی بیان داشت چندی پیش متوجه شده است که دسترسی‌های غیرمجازی نسبت به حساب رمزارز او صورت گرفته که در نهایت از کیف پول دیجیتالی 2میلیارد و 500میلیون ریال رمزارز به صورت غیرمجاز در چندین مرحله برداشت شده است. این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را مورد شناسایی قرار دهند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند. رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم مربی و آموزش‌دهنده معامله‌گری (تریدر) شاکی در حوزه رمزارزها در فضای مجازی بوده است، گفت: در ابتدا متهم منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد، ولی با مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی، لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را برداشت غیرمجاز پول از حساب کارآموز خود عنوان کرد. این مقام سایبری گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید رمزارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمز‌های عبور و نام کاربری 12کلمه‌ای روی گوشی‌های خود اکیداً خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها از رمز‌های یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند. 
سرهنگ سلیمانی از هم‌وطنان خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان 
بگذارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی