[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

یک روز پرنشاط با یار مهربان برای بچه‌های ایل ، روزنامه شیراز نوین

نخستین برنامه طرح «اردوی کتاب‌خوانی عشایر» در منطقه ییلاقی کمینگاه دهستان خسروشیرین شهرستان آباده برگزار شد تا کودکان ایل یک روز پرنشاط را با یار مهربان بگذرانند. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، نخستین برنامه طرح «اردوی کتاب‌خوانی عشایر» رویداد یک‌روزه ارائه خدمات فرهنگی، با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی، روز چهارشنبه یکم شهریورماه، با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، حمید اسلم‌بخش، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آباده، کتابداران شهرستان آباده و نمایندگانی از اداره کل امور عشایر، اداره آموزش و پرورش عشایر، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه عشایر استان فارس در منطقه ییلاقی کمینگاه دهستان خسروشیرین شهرستان آباده برگزار شد.
در این اردوی یک‌روزه، محمدحسین فیروزی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: در اجرای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی، توسعه خدمات کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ای یکی از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس است. با همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان و دستگاه‌های متولی امور عشایر، در تلاش هستیم تا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را بیشتر از گذشته در بین عشایر عزیز استان فارس ترویج کنیم. لذا با تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده است، برنامه‌ریزی‌های جدیدی توسط کارشناسان طراحی کرده‌ایم. 
فیروزی با اشاره به اینکه این برنامه در سایر مناطق عشایری فارس نیز ادامه دارد، عنوان کرد: اکنون رویداد ارائه خدمات فرهنگی در مناطق عشایرنشین استان فارس را با عنوان اردوی کتاب‌خوانی عشایر از شهرستان آباده آغاز کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، در همه نقاط استان پهناور فارس که عشایر کوچ‌رو حضور دارند، در بین عشایر حضور پیدا کنیم و با ارائه خدمات کتاب‌محور به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین عشایر اقدام کنیم. 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید برنامه‌های متنوع دیگری که دانش‌آموزان عشایر استان فارس را پوشش می‌دهد، با کمک دستگاه‌های همراه و همکار اجرا می‌کنیم. اطمینان داریم با عقبه فرهنگی و تمدنی که در استان فارس وجود دارد، این اقدام فرهنگی مورد استقبال عشایر قرار خواهد گرفت. با توجه به فواصل زمانی مشخص در هر منطقه‌ای که عشایر حضور داشته باشند، تلاش می‌کنیم اردوی کتاب‌خوانی را اجرا 
کنیم. 
گفتنی است در این اردوی یک‌روزه کتاب‌خوانی، مسابقه‌های کتاب‌خوانی، نشست‌های کتاب‌خوانی، اجرای نمایش، قصه‌گویی، جمع‌خوانی، نقاشی، شعرخوانی، بلندخوانی و... در منطقه عشایرنشین و ییلاقی کمینگاه شهرستان آباده با کمک و تسهیل کارشناسان فرهنگی برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی