[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

گجتی که از شما ورزشکار ماهر می‌سازد ، روزنامه شیراز نوین

در وزرش‌های پرسرعت چشم ورزشکار باید روی توپ و همچنین حریفش متمرکز باشد.؛ در همین راستا گجت پوشیدنی «فالکون فریمز» با توجه به این امر ساخته شده و به ارتقای مهارت‌های عصبی-بصری کاربر کمک می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از نیواطلس، در حال حاضر استارت آپ «اوکوری»(OcuRay) با همکاری آکادمی تنیس«جان مک انرو» در نیویورک این گجت پوشیدنی را ساخته است. قاب عینک هوشمند اندکی شبیه قاب عینک آفتابی است که جلوی چشمان و کناره‌های سر را در برمی‌گیرد. قسمت بالایی آن بریده شده و شامل یک نوار از چراغ‌های ال ای دی چند رنگ است که در بخش پایینی و گوشه‌های میدان دید کاربر قرار می‌گیرند. این گجت همچنین شامل ۲ حسگر ردیابی جهت نگاه کاربر است که به طور مداوم آن را رصد می‌کند.
ایده ساخت گجت آن است که ورزشکار حین ورزش از فالکون فریمز استفاده کند. در این میان، یک اپ موبایل با بلوتوث گجت را راهنمایی می‌کند تا روتین‌های مهارت‌سازی بصری مختلف را راهبری کند؛ به‌عنوان مثال ممکن است به کاربران گفته شود چشمانشان را روی توپ متمرکز کنند، حتی در زمانی که ال ای دی‌ها به طور تصادفی روشن می‌شوند تا توجه کاربر را از آن منحرف کنند. در سناریویی دیگر برای ساخت میدان دید ترجیحی، به کاربر گفته شد تا به مکان روشن شدن چراغ‌ها حتی هنگامی که مشغول بازی است، نگاه کند. در برنامه های آتی قرار است گجت پوشیدنی با یک دستگاه جداگانه کار کند که به طور مداوم وضعیت توپ تنیس را از یک سو به سوی دیگر زمین بازی ردیابی و این داده‌ها را به فالکون فریمز منتقل می‌کند.
کاربران همچنین می‌توانند هماهنگی میان حرکات چشم و مغز خود را با قهرمانان این رشته مقایسه کنند تا عملکرد خود را بهبود دهند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی