[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

داستان ذوب‌آهن و دروازه‌های اشتباهی، روزنامه شیراز نوین

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در این هفته موفق شد اولین گل فصل را به رقیب قدرتمند خود تحمیل کند؛ گلی که نه با ضربه بازیکنان تیم اصفهانی، که با گل ‌به ‌خودی عجیب سروش رفیعی به دست آمد. به گزارش فوتبال 360، سرانجام در هفته سوم لیگ برتر دروازه پرسپولیس باز شد و این تیم از ثبت سومین کلین‌شیت متوالی باز ماند. در به‌ ثمر رسیدن این گل بازیکنان ذوب‌آهن کمترین نقشی نداشتند و ناهماهنگی کامل بین بازیکنان و دروازه‌بان پرسپولیس باعث به‌ثمر رسیدن این گل شد. سروش رفیعی که قصد داشت توپ را با یک پاس رو به عقب به بیرانوند بسپارد، با دروازه خالی او مواجه شد و توپ به کنج دروازه تیمش رفت. سروش رفیعی برای نخستین‌بار در دوران بازی خود مرتکب چنین اشتباهی شد و اولین گل ‌به ‌خودی را به نام خود زد. اما این گل هم مانع از تاریخ‌سازی تیمش نشد تا به رکورد بیشترین برد پیاپی در لیگ برتر دست یابد و هم ذوب آهن را در یک زمینه دیگر رکورددار لیگ برتر کرد. 
*بیشترین گل ‌به ‌خودی حریفان در مقابل ذوب آهن
تا پیش از دیدار هفته سوم، ذوب‌آهن به همراه استقلال تهران با زدن 29 گل زده از طریق گل ‌به‌ خودی حریفان، در این زمینه رکورددار تاریخ لیگ برتر بودند، اما گل ‌به ‌خودی پرسپولیس نه‌ تنها علیه رکورد تاریخی مدافع عنوان قهرمانی بود، بلکه باعث شد تا شمار گل ‌به‌ خودی‌های حریفان در مقابل ذوب‌آهن به 30 رسیده و این تیم اصفهانی به تنهایی رکورددار شود. همچنین پرسپولیس برای سومین ‌بار مقابل ذوب‌آهن مرتکب چنین اشتباهی شد؛ پیش از این حسین ماهینی و علی‌رضا نورمحمدی هم برابر این تیم مرتکب چنین اشتباهی شدند.
*ملوان انزلی و فولاد خوزستان رکوردداران گل ‌به‌ خودی به سود ذوب‌آهن
با وجود 3 بار گل ‌به‌ خودی مقابل ذوب‌آهن، اما باز هم پرسپولیس در این زمینه بدترین آمار را ندارد؛ تیم‌های فولاد خوزستان و ملوان بندرانزلی در تاریخ لیگ برتر بیشترین گل‌به‌خودی را مقابل نماینده اصفهان ثبت کرده‌اند. فولاد و ملوان که در این هفته دیدار پرگلی را به نمایش گذاشتند، با 4 گل‌ به ‌خودی در برابر ذوب‌آهن، بیشترین زیان را از این لحاظ متحمل شده و بدترین آمار را به نام خود ثبت کرده‌اند. 
*ذوب آهن، رکورددار بیشترین گل زده به خودش
اگر به فهرست تیم‌هایی که بیشترین زیان را از بابت گل ‌به‌ خودی بازیکنانش داشته، نگاهی بیندازیم باز نام ذوب‌آهن را در صدر این فهرست خواهیم دید. تیم اصفهانی در تاریخ لیگ برتر 23 بار متحمل گل ‌به ‌خودی بازیکنانش شده که از این نظر رکورددار است. پس از این تیم، استقلال تهران و سایپا با 22 گل‌به‌خودی در رده بعدی قرار دارند و سپاهان هم 20 بار متحمل دریافت گل ‌به‌ خودی از سوی بازیکنانش شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی