[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

سرنوشت مبهم دربی پایتخت!، روزنامه شیراز نوین

برگزاری مسابقه دربی پایتخت بعد از فیفادی پیش‌ رو با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی بعید به نظر می‌رسد.
به گزارش فوتبال 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرده و حالا بعد از این کنفدراسیون، همگان چشم‌انتظار رونمایی مسئولان سازمان لیگ از ادامه برنامه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم هستند. با توجه به در پیش بودن فیفادی و البته شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، تنها برنامه 4 هفته ابتدایی فصل جدید لیگ برتر اعلام شده و در شرایطی‌که هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران در حال شروع شدن است، تیم‌ها از آینده کاری خود در فصل جدید اطلاعی ندارند!
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی باید برنامه‌ریزی شود که همه نگاه‌ها به تعیین زمان برگزاری دربی پایتخت است؛ مسابقه‌ای که در تقویم اولیه مسابقات لیگ بیست‌وسوم قرار بود پیش از اردوی ملی برگزار شود، اما تعویق موعد آغاز فصل جدید لیگ برتر معادلات را تغییر داد و حالا زمان برگزاری نبرد شاگردان یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام نامشخص است و با توجه به فشردگی تقویم رقابت‌های باشگاهی و ملی، مسئولان سازمان لیگ کار دشواری برای تعیین موعد برگزاری این مسابقه دارند.
*دربی قطعاً در شهریورماه نیست!
AFC در شرایطی تقویم فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرده که بازخوانی این تقویم نشان می‌دهد که تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی باید روزهای 27 و 28 شهریورماه اولین بازی خود در فصل جدید رقابت‌های آسیایی را برگزار کنند؛ آن‌هم در شرایطی‌که 21 شهریورماه قرار است تیم ملی ایران در دیداری دوستانه به مصاف آنگولا برود و بازیکنان بعد از برگزاری این مسابقه دوستانه در اختیار تیم‌های باشگاهی خود قرار می‌گیرند تا عملاً امکان برگزاری دربی پایتخت در شهریورماه وجود نداشته باشد.
*چالش بزرگی به نام تیم امید
تیم امید ایران با هدایت رضا عنایتی خود را برای حضور در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو که از 28 شهریور تا 15 مهرماه برگزار می‌شود، آماده می‌کند. براساس آخرین فهرست اعلامی از سوی عنایتی، حداقل 4 بازیکن زیر 23 سال از استقلال(محمدرضا خالدآبادی، سامان تورانیان، امیرعلی صادقی و محمدحسین زواری) و 2 بازیکن زیر 23 سال از پرسپولیس(محمدمهدی احمدی و یاسین سلمانی) احتمالاً مسافر چین خواهند شد. در کنار این 6 بازیکن، عنایتی به دنبال بهره‌وری از سهمیه بازیکن بزرگسال است و گفته می‌شود او قصد دارد برای تقویت فهرست تیم امید از حضور حسین حسینی و امیرارسلان مطهری در ترکیب تیمش بهره ببرد تا عملاً با حضور 6 نماینده از استقلال، امکان برگزاری دربی در دهه نخست مهرماه نباشد!
*دوباره لیگ قهرمانان آسیا و دوباره تیم ملی!
هفته دوم فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است روزهای دهم و یازدهم مهرماه برگزار شود. جالب آنکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای حضور در تورنمنت اردن، تیم ملی فوتبال ایران هم قرار است بعد از اتمام مسابقات هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا تشکیل اردو بدهد و از 17 تا 25 مهر موعد فیفادی است که شاگردان امیر قلعه‌نویی قصد دارند عازم اردن شوند و در تورنمنتی 4 جانبه شرکت کنند تا بیش از پیش تاریخ برگزاری دربی نامعلوم بماند!
*14 یا 15 مهر، فرصت طلایی برای سازمان لیگ؟
شاگردان عنایتی برای رسیدن به جمع تیم‌های برتر در بازی‌های آسیایی هانگژو مسیر سختی را در پیش دارند و در اتفاقی عجیب، مطمئناً حذف زودهنگام این تیم از رقابت‌های آسیایی می‌تواند به سود برنامه‌ریزان در سازمان لیگ باشد. 
اگر کاروان تیم امید ایران در دهه اول مهرماه به تهران بازگردد و سپس هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود، با توجه به برگزاری دیدار پرسپولیس مقابل الدحیل در تاریخ دهم مهرماه، فاصله‌ای 7 روزه تا برگزاری اردوی تیم ملی وجود دارد و به نظر می‌رسد که در این فاصله می‌توانند مسئولان سازمان لیگ نسبت به برگزاری دربی پایتخت اقدام کنند که احتمالاً با توجه به اینکه پرسپولیس در دیداری خارج از خانه باید در قطر به مصاف الدحیل برود، 14 یا 15 مهرماه موعد احتمالی دربی پایتخت خواهد بود.
*حداقل برای تماشای دربی یک ماه صبور باشید
مسئولان سازمان لیگ هنوز تصمیم نهایی خود را درباره چگونگی برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم نگرفته‌اند و با وجود طرح شایعات ضدونقیض، همچنان تقویم ادامه مسابقات لیگ بیست‌وسوم نامشخص است. مطمئناً با توجه به در پیش بودن رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و البته تداوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، برنامه‌ریزی ادامه فصل جاری لیگ برتر پروژه بسیار سخت به نظر می‌رسد. با توجه به توضیحات مطرح‌شده و بررسی‌های به عمل‌آمده، هواداران فوتبال در ایران به‌ ویژه علاقه‌مندان به سرخابی‌های پایتخت باید چشم‌انتظار برگزاری دربی بمانند و این مسابقه در خوشبینانه‌ترین حالت حدود یک ماه دیگر برگزار خواهد شد!

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی