[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اعتبار مکمل روند بازسازی است ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در بازدید از مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه شهرستان اوز، با اشاره به در جریان بودن ارزیابی مناطق آسیب‌دیده این شهرستان اظهار داشت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب‌دیده اقدام کند. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، سید علیرضا حمیدی در جریان بازدید از این شهرستان افزود: تا پاسی از بامداد 28 مرداد ارزیابی‌ها ادامه داشت و تا 48 ساعت همه واحد‌های مسکونی آسیب دیده بازدید شد و خسارت‌ها ارزیابی گردید.
وی با اشاره به اینکه خسارت‌ها به ستاد بحران شهرستان اوز اعلام شده است، افزود: کارشناسان بنیاد مسکن 509 واحد مسکونی و تجاری را مورد بازدید قرار دادند که به علت شدت خسارت‌ها، 307 واحد نیاز به احداث مجدد دارد. بنیاد مسکن با تخریب و آواربرداری این واحد‌های خسارت‌دیده با مشارکت ساکنان و شهروندان نسبت به اعطای تسهیلات اقدام خواهد کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: 162 واحد مسکونی نیز در این زلزله خسارت‌های ترمیمی دیده است که این واحد‌های مسکونی نیز در فهرست ترمیم و تعمیرات قرار دارد و با تصویب منابع مالی نسبت به بازسازی آن اقدام خواهد شد.
حمیدی با اشاره به اینکه 17 مورد واحد مسکونی بدون آسیب و 23 مورد تجاری در ارزیابی‌ها بررسی گردید، ادامه داد: در مجموع 509 واحد مسکونی مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفته است. بعد از ارسال این آمارها به ستاد بحران همچنان افرادی به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند تا واحد‌ها مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد. ما این آمادگی را داریم تا ارزیابی در بخش‌هایی از شهرستان که خسارت دیده‌اند را ادامه دهیم.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در مورد اعطای مصالح ساختمانی و مشاوره در ساخت واحد‌ها هم گفت: با تأمین مصالح بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود سیمان رایگان و مصالح مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. همچنین بنیاد مسکن نسبت به صدور مجوزهای ساخت برای واحد‌های خسارت‌دیده اقدام کرده است.
فرج الله نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این بازدیدها، با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله شهرستان اوز اندیشیده شده است، گفت: با پایان یافتن کار ارزیابی‌ها، بنیاد مسکن در یک اقدام جهادی و بدون وقفه پیگیر مسائل اعطای تسهیلات و گره‌گشایی در کار زلزله‌زدگان خواهد بود و تلاش می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن واحد‌های آسیب‌دیده برای سکونت آماده گردد.
لازم به ذکر است، مدیریت بحران شهرستان اوز با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس و هیئت همراه و مدیرکل مدیریت بحران استانداری در محل فرمانداری شهرستان اوز تشکیل 
جلسه داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی