[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

معلمان آینده را می‌سازند، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
دکتر کوروش زارع شیبانی در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل آموزش و پرورش است. 
وی افزود: قلب و مغز سند تحول، دانشگاه فرهنگیان است. سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس اضافه کرد: اگر نگاه دست‌چندمی به معلم داشته باشیم، گرفتار تبعات بعدی آن خواهیم شد؛ چراکه در حال حاضر موضوعی که در کشور بر روی آن بسیار کار شده است، مدارس بی‌معلم و خانه‌های بدون مادر است که نسبت به آنها بی‌توجه هستیم. 
زارع شیبانی ادامه داد: معلم بودن یک هنر و حرفه است و نیاز به مهارت دارد و در این صورت است که می‌توان گفت آینده‌ای امیدوارانه خواهیم داشت. 
وی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، افزود: با ایجاد مراکز تربیت معلم در سطح کشور تعداد ۱۰۰هزار نیرو از این مراکز تربیت و فارغ شدند. 
زارع شیبانی عنوان کرد: تربیت معلم در مقطع زمانی به دلیل نگاه هزینه‌ای که به آن داشتند، مورد بی‌مهری قرار گرفت. 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس با بیان اینکه در سال ۱۴۰۴ قریب به ۱۷ میلیون دانش‌آموز خواهیم داشت، بیان کرد: بنا بر آمارهای رسمی اعلام شده، در استان فارس با کمبود معلم مواجه هستیم و با توجه به مجوز ارائه شده در خصوص جذب دانشجو معلم، اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های فیزیکی، پذیرش این دانشجویان مقدور نیست. 
زارع شیبانی با بیان اینکه در سال جاری تعداد یک‌هزار و ۴۹۹ نفر معلم متعهد به خدمت به صورت بورسیه از کنکور پذیرش شده است، گفت: بر اساس ماده ۲۸ در سال جاری تعداد شش هزار نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در استان به عنوان مهارت‌آموز از سوی دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند و در پایان کد استخدام رسمی دریافت خواهند کرد. 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان‌ استان فارس خاطرنشان کرد: پذیرش فارغ‌التحصیلان بر اساس ماده ۲۸ به معنای اشتغال‌زایی برای ۷هزار نفر نیرو است. 
زارع شیبانی خاطر گفت: استان فارس از یازده استان دیگر هم پذیرش دانشجو دارد؛ چراکه برخی رشته‌ها تنها در استان فارس تدریس می‌شود. 
وی اظهار کرد: در سال گذشته با معضلاتی مواجه بودیم و با توجه به جذب دانشجو که انجام شد و نیاز به فراهم کردن فضای فیزیکی به واسطه شیوع بیماری کرونا نبود، اما با حضوری شدن کلاس‌ها، تنها پذیرش ۵۰۰ نفر صورت نگرفت و در نهایت با همکاری سایر دستگاه که در سطح استان وجود داشت، جانمایی برای ۲هزار نفر دانشجو معلم انجام شد. 
زارع شیبانی در ادامه سخنان خود از ارتقای بیست رتبه‌ای این دانشگاه در رتبه‌بندی اداره نظارت و ارزیابی کشوری خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان استان فارس در حال حاضر در رتبه هشتم قرار دارد. بحران نیرو و فرسودگی شغلی از دیگر موضوعات مورد اشاره سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس بود و وی افزود: در حال حاضر در مجموعه دانشگاه فرهنگیان ۶۰ پست خالی وجود دارد.
زارع شیبانی اضافه کرد: با توجه به بهبود وضعیت امروز نسبت به گذشته، باید این گفتمان ایجاد شود که ضرورت تشکیل و تأسیس مراکز تربیت معلم بیش از سرای سالمندان است. 
این مقام مسئول تأکید کرد: جهش در ساحت‌های تربیتی یکی از اهداف اصلی دانشگاه فرهنگیان بوده است که در این حوزه در سال جاری در رشته‌های مختلف ورزشی، استان فارس توانست در رده‌های اول تا سوم در سطح کشور مقام کسب کند. 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس در پایان با تأکید بر اینکه به دنبال جشنواره‌زدگی نیستیم، افزود: غایت ما در این حوزه تربیت انسان کارآمد است و در این خصوص رسالت آموزش و پرورش این است که این موضوع را ایجاد کند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی