[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

غذاهایی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، روزنامه شیراز نوین

عوامل زیادی می‌توانند در تضعیف سیستم ایمنی نقش داشته باشند. تضعیف سیستم ایمنی منجر به خستگی و تأخیر در التیام زخم‌ها می‌شود.
به گزارش مشرق، فردی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی است احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا در آن افزایش پیدا می کند.
نوشابه
نوشابه و سایر نوشیدنی‌های شیرین حاوی مقادیر زیادی قند و کالری هستند و هیچ ارزش غذایی برای بدن ندارند، به علاوه این نوشیدنی‌ها باعث افرایش وزن شده و با جذب مقادیر زیاد قند در بدن، باعث افزایش التهاب و سرکوب عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شوند. به گفته متخصصان تغدیه نوشابه به دلیل داشتن قند و کالری زیاد در صدر لیست مواد غذایی تضعیف‌کننده سیستم ایمنی قرار دارد و باید تا حد امکان از برنامه غذایی افراد حذف شود.
غذاهای سوخاری‌شده
اگرچه غذاهای سوخاری ظاهر جذاب و طعم ترد و فوق‌العاده‌ای دارند، اما این غذاهای خوش‌مزه به دلیل سرخ شدن در روغن، حاوی چربی زیادی هستند به همین دلیل برای سیستم ایمنی مضر محسوب می‌شوند.
انواع شکلات، شیرینی، پاستیل و کوکی
شیرینی‌ها، شکلات‌ها، بیسکوئیت‌ها، پاستیل‌ها، آدامس‌ها، کوکی‌ها و حتی لواشک‌های ترش که نه تنها در میان بزرگسالان بلکه در میان کودکان هم بیشترین میزن مصرف را دارند، حاوی قندهای فرآوری‌شده هستند که باعث بروز التهاب در بدن و فعال کردن رادیکال‌های آزاد می شوند، این دو عامل منجر به آسیب رساندن به سلول‌های دفاعی و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند.
بستنی
اگرچه بستنی یک دسر محبوب و شیرین برای همه ماست، اما این دسر محبوب سرشار از چربی‌های اشباع‌شده و شکر است؛ دو ترکیبی که نقش بسیار زیادی در سرکوب سیستم ایمنی بدن بر عهده دارند. از آنجایی که بستنی حاوی شش برابر قند مورد نیاز ما در روز است و مصرف آن با افزایش چند برابری ایجاد التهاب در بدن همراه است در نتیجه این التهاب موجب تضعیف عملکرد سیستم ایمنی خواهد شد.
فست‌فود
همه ما کم و بیش با مضرات فست‌فودها، این غذاهای خوش‌مزه و وسوسه‌انگیز آشنا هستیم، اما به دلیل سبک زندگی جدید و مشغله‌های زیاد کاری اکثر ما نمی‌توانیم فست‌فودها را از برنامه غذایی خود حذف کنیم. باید بدانید که فست‌فودها حاوی چربی‌های اشباع‌شده، سدیم و قند هستند؛ ترکیباتی که می توانند سیستم ایمنی را سرکوب کنند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت نوع۲ و بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی افزاش دهند.
غذاهای سرشار از سدیم
مصرف مقدار کم سدیم برای عملکرد صحیح قلب، ماهیچه‌ها و حتی سیستم ایمنی نیاز است، اما مصرف بیش از حد آن خطر ابتلا به فشارخون، التهاب و سرکوب سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد. غذاهای سرشار از سدیم شامل غذاهای منجمد، سوپ‌ها و سبزیجات کنسروشده، سوسیس و کالباس، پیتزا، انواع پنیرها، اسنک‌ها(چیپس، پفک، میان‌وعده‌های آماده) و گوشت هستند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی