[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: دلارزدایی سیاست گروه اقتصادی دولت است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین سیاست گروه اقتصادی دولت دلارزدایی است. محمدمهدی اسماعیلی، دهم شهریورماه در پیش خطبه نمازجمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: ما در دولت انقلابی وقتی کار را آغاز کردیم که کشور دچار کرونا بود و بیش از ۷۰۰ نفر از هم‌وطنان را روزانه از دست می‌دادیم، فعالیت‌های مختلف کشور تحت‌الشعاع این بیماری قرار گرفته بود، دولت انقلابی از همان ماه‌های اول بیشترین میزان خدمت را انجام داد و ما وقتی کرونا را به پایان رساندیم که در کشورهای غربی آمار فوتی‌های سه رقمی داشتند.
اسماعیلی با بیان اینکه دولت در بخش‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی گام‌های بزرگی برداشته است، ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی عده‌ای می‌گفتند که فقط ما دیپلماسی می‌دانیم و آمال خود را در رسیدن به تفاهم با آمریکا قرار دادند که این‌ها عزت مسلمین را نمی‌خواهند، ولی دولت انقلابی سیاست خارجی را بر مبنای دوستی و گسترش همکاری با کشورهای دوست، مسلمان و هم‌پیمان قرار داد، که پیمان شانگ‌های و بریکس دو دستاورد مهم دولت بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سیاست گروه اقتصادی دولت دلارزدایی است، تصریح کرد: امروز کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، به دلیل حجم مشکلات و میراثی که از گذشته به‌جا مانده شهد شیرین خدمت را آن‌طور که باید نمی‌چشند.  
وی در ادامه تأکید کرد: لرستان در قرون مختلف ملجا و مأمنی برای پیروان آل‌الله بوده و مردم این استان در نهضت اسلامی مردم ایران حضوری نورانی داشتند و افتخارات بزرگی را در دل خودش جای داده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جای‌جای این استان مملو از گذشت، ایثار و شهادت است و ما باید این اتفاقات فرهنگی را در دست بگیریم که مهم‌ترین هویت ملی ما هستند؛ راز ماندگاری انقلاب و نهضت اسلامی مردم ایران در این محبت بی‌دریغ ملت به آل‌الله بوده که لرستان پیشتاز آنهاست.
اسماعیلی با اشاره به اینکه هفته دولت به نام دو خدمتگزار اسطوره‌ای نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: عمر خدمت این دو شهید زیاد نبود، اما برای همیشه به‌عنوان الگوی دولتمردان ما ماندگار هستند؛ خصلت جهاد در راه خدا و اخلاص در عمل کار را ماندگار می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در رأس دولت امروز یک مجاهد است که در عرصه‌های مختلف آزمون پس داده و مورد اعتماد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده و به‌عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته انقلابی یک مجتهد آگاه مسئولیت دولت را برعهده گرفتند و برای اعتلای کشور تلاش کرده و شب و روز نمی‌شناسند. وی بیان کرد: در لرستان با حضور نیروهای انقلابی و جهادی مسیر توسعه استان فراهم شده است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در لرستان استعدادهای سرشار بی‌رغیب وجود دارد و باید ابزار بروز و ظهور آن فراهم شود، ادامه داد: جای‌جای لرستان زرخیز است و عقب‌ماندگی تاریخی دارد که باید برطرف شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: مسیر فرهنگی لرستان را با مدیریت امام جمعه جلو می‌بریم، سند و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی لرستان آماده است و به فعالان فرهنگی، هنری، دینی و رسانه‌ای می‌گوییم ما آماده حمایت‌های همه‌جانبه از طرح‌های فرهنگی هستیم و باید بتوانیم عقب‌ماندگی‌های چند دهه‌ای را با حضور خود مردم جبران کنیم. وی افزود: وظیفه ما تسهیل و حمایت بوده و تصدی بر عهده خود مردم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی