[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جودو بانوان استان فارس پویاتر از همیشه، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش 
دعوت یازده جودوکار نوجوان و هفت جودوکار دختر استان فارس به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان دختر، اتفاق خوبی است که نشان از پویایی بیش از پیش بانوان در این رشته ورزشی در استان بزرگ فارس دارد.
رئیس هیئت استان می‌گوید: مسابقات نهایی انتخابی تیم ملی جودو نوجوانان و‌ جوانان دختر از تاریخ هجدهم لغايت نوزدهم شهریورماه سال جاری در مجموعه ورزشی آزادی تهران جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و براساس دعوت فدراسیون جودو، قهرمانان و نایب‌قهرمانان مسابقات مناطق ۶ گانه کشور جهت پوشیدن لباس تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان بر روی تاتامی می‌روند.
وحید زارع نژاد با بیان اینکه تیم ‌ای جودو بانوان استان فارس در دو رده سنی نوجوانان و جوانان، مردادماه سال جاری مقتدرانه قهرمان مسابقات جودو منطقه چهار کشور شدند، افزود: با پایان یافتن تعلیق چهارساله فدراسیون جودو در شهریورماه سال جاری، فدراسیون جودو مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا و بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش روی دارد.
وی با تأکید بر کمبود مفرط بودجه برای پیشبرد برنامه‌های این مجموعه ورزشی اظهار داشت: مهم‌ترین چالش و مشکلی که در هیئت داریم، بحث کمبود بودجه است؛ برای اینکه یک هیئت، آن‌هم هیئتی مثل جودو، بتواند کارهای خودش را خوب پیش ببرد، به نظر من سالیانه حداقل یک تا یک‌ونیم میلیارد بودجه نیاز دارد، اما متأسفانه شاید کمتر از 10 درصد این بودجه، آن‌هم با تلاش‌های مداوم خودمان به طرق مختلف، ممکن است فراهم شود که طبیعتاً چنین پولی کفاف فعالیت‌های مطلوب را به ما نمی‌دهد. زارع نژاد ادامه داد: با وجود این کمبودها ما با دست خالی سعی می‌کنیم کارها را به بهترین شکلی که ممکن است پیش ببریم و توانسته‌ایم کاری کنیم که جودوی فارس فعالیت‌ها و پویایی خود را حفظ کند. جودو فارس همچنان جزو بهترین‌های کشور است که این موفقیت را مدیون کمک و همدلی همه جامعه جودو هستیم؛ جا دارد از تمامی هیئت‌های شهرستان که به هیئت استان یاری می‌دهند، تشکر کنیم.
وی در خصوص سایر برنامه‌های هیئت نیز گفت: در طول سال، یک‌سری دوره‌های داوری و مربیگری را هم پیش‌بینی کرده‌ایم که در آینده برگزار خواهند شد. آماده‌سازی تیم جودو بزرگسالان استان در هر دو بخش آقایان و بانوان، یکی دیگر از برنامه‌های ماست که مسابقات استانی و اردوهای آنها را برگزار خواهیم کرد تا این تیم‌ها را با کیفیت خوبی به مسابقات کشوری اعزام کنیم.
به گزارش شیرازنوین، اسامی جودوکاران نوجوان دختر استان فارس به انتخابی نهایی تیم ملی جودو جوانان به این شرح است: حدیث عابدینی، اسما ملکی، فاطمه اشرف حدیث فرد، ریحانه عسگری، مبینا حکم فرمایی، زینب حسینیان، مریم کلانتری، نازنین هاشمی، فاطمه حسنی نژاد، سیده مطهره حقیر السادات. همچنین سعیده خرمی، زینب حسینیان، کوثر اوجی، مریم‌کلانتری، ساجده عبودی، سارا اردیبهشتی و هدیه خیرده، جودوکاران رده جوانان استان فارس هستند که به مرحله انتخابی نهایی تیم ملی جودو بانوان راه یافته‌اند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی