[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۵۵
  • دوره جدید

هدبندی که آلزایمر را در خواب شناسایی می کند، روزنامه شیراز نوین

آموزش کامل فریز کردن بامیه خورشتی به 3 روش 
بامیه یکی از سبزیجات خوش‌طعم و مفید است که در تهیه خورشت استفاده می‌شود؛ برای نگهداری طولانی‌مدت بامیه روش‌های مختلفی برای فریز کردن وجود دارد.
به گزارش نمناک، بامیه یکی از صیفی‌جات خوش‌طعم تابستانی است که ارزش غذایی فراوانی دارد و از آن برای تهیه خورشت یا هر غذای دیگری استفاده می‌شود. 
بامیه نه تنها در تهیه غذاهای ایرانی کاربرد دارد بلکه در ترکیه، ژاپن و هند نیز از آن در طبخ غذاهای بسیاری استفاده می‌شود. 
برای استفاده از خواص بسیار بامیه در تمام فصول سال، خانم‌های خانه‌دار این سبزی محبوب را به روش‌های مختلفی نگهداری و فریز می‌کنند تا در زمستان هم بتوانند از فواید آن بهره‌مند شوند. در این بخش از نکات خانه‌داری شما را با طریقه فریز کردن بامیه آشنا می‌کنیم:
چه بامیه‌ای بخریم؟
بامیه‌هایی با پوسته سبز رنگ بخرید؛ بامیه کهنه و آبکی نخرید. بامیه‌های ترد و کوچک را خریداری کنید. بامیه را بو کنید؛ پوسته تازه بامیه باید دارای بوی خوب و طبیعی باشد. از خرید بامیه‌های بیش از حد رسیده و لکه‌دار و بسیار نرم هم خودداری کنید.
مراحل فریز کردن بامیه به روش بلانچ کردن
بامیه‌ها را بشویید:
بامیه‌های تازه و کوچکی را که تهیه نموده‌اید را یکی دو دقیقه، در محلولی از آب و سرکه سفید قرار دهید. اسید سیتریک موجود در سرکه، سبب کشته شدن باکتری‌ها و از بین رفتن بقایای به‌جا مانده از آفت‌کش‌ها و یا سموم شیمیایی می‌شود. سپس بامیه‌ها را با آب تمیز بشویید.
ساقه بامیه‌ها را جدا کنید:
ساقه بامیه را ببرید، اما ساقه را طوری کوتاه نکنید که آسیبی به غلاف‌های بذری بامیه وارد شود و دانه‌ها یا همان بذرهای داخل بامیه، دیده شود.
بامیه‌ها را بلانچ کنید:
مقداری آب در یک قابلمه مناسب، بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید، بامیه‌ها را داخل آن بریزید و بگذارید 3 الی 4 دقیقه در آن بماند. مقدار ماندن بامیه‌ها در آب به سایز آنها بستگی دارد، سپس بامیه‌ها را از قابلمه خارج کنید؛ این کار، سبب توقف فعالیت آنزیم‌ها و حفظ رنگ، طعم و عطر بامیه‌ها برای مدت طولانی‌تر می‌شود.
حالا بامیه‌ها را داخل آب کاملاً سرد بریزید و پس از چند دقیقه، آبکش کرده تا آب اضافی آنها خارج شود. انجام این کار سبب می‌شود بامیه‌ها از نظر رنگ و لعاب ظاهری، خوب به نظر آیند.
بامیه‌ها را فریز کنید:
روی یک سینی فلزی تکه‌های بامیه را بریزید و داخل فریزر قرار دهید تا بامیه‌ها یخ بزنند، سپس بامیه‌های یخ‌زده را خارج کرده، درون کیسه فریزر ریخته و دوباره به فریزر برگردانید.
با این روش می‌توانید یک سال بامیه‌ها را درون فریزر نگهداری کنید.
مراحل فریز کردن بامیه به روش سرخ کردن:
ابتدا بامیه‌ها را بشویید، ساقه آنها را کوتاه کنید به صورتی که خیلی کوتاه نشوند. بامیه‌ها را با کمی روغن تفت بدهید تا کمی نرم شود و سپس بعد از سرد شدن بامیه‌ها را داخل کیسه‌های زیپ لاک یا کیسه فریزر بسته‌بندی کنید و درون فریزر قرار دهید. با چسباندن برچسب‌هایی روی کیسه‌های فریزر، زمان فریز کردن مواد غذایی خود را در نظر داشته باشید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن آنها را مصرف کنید.
فریز کردن بامیه به روش آب و نمک:
ابتدا بامیه‌ها را بشویید و کمی از ساقه آنها کوتاه کنید. سپس آنها را یکی دو ساعت داخل آب سرد و نمک قرار بدهید. حالا بامیه‌ها را بشویید و پس از رفتن آب آنها داخل کیسه فریز کنید. اکنون  می‌توانید بامیه‌ها را درون فریزر قرار دهید.
فریز کردن بامیه به صورت خام:
بامیه‌ها را بشویید و ساقه آنها را کوتاه کنید، سپس آنها را داخل کیسه بریزید و فریز کنید. در این روش ماندگاری بامیه از روش بلانچ کردن کوتاه‌تر بوده و باید سریع‌تر مصرف شود. ممکن است با این روش رنگ و ظاهر بامیه بعد از مدتی تغییر نکند.
جوشاندن بامیه‌ها با آب نمک برای فریز کردن:
بامیه‌ها را بشسته و کمی از ساقه آنها را کوتاه کنید. درون ظرفی آب و مقداری نمک بریزید و بامیه‌ها را درون آن بجوشانید و بعد آنها را آبکشی کنید. پس از سرد شدن بامیه‌ها را داخل کیسه فریز بریزید و داخل فریزر قرار دهید.
نکات مهم:
برای نگهداری بامیه برای طولانی‌مدت می‌توانید بامیه‌ها را خشک کنید.
هنگامی که بامیه‌ها را داخل کیسه فریزر می‌ریزید، دقت کنید هوایی داخل پاکت نباشد که باعث جمع یا سفت شدن بامیه یا هر سبزیجاتی شود.
برچسب‌هایی روی کیسه‌های فریزر، بچسبانید و زمان فریز کردن بامیه‌ها را بنویسید تا در طول یک سال از آنها استفاده کنید.
می‌توانید از بامیه به صورت پخته یا خام استفاده کرده و با آن غذاهای مختلف بپزید.
بهترین روش برای فریزر کردن و نگهداری بامیه، بلانچ کردن است که در این روش بامیه‌ها تغییر رنگ پیدا نمی‌کنند.
بامیه با داشتن مواد غذایی با ارزشی مانند ویتامین های گروه آ، ث، ب2، ب 6 و عناصر منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر، پتاسیم، میتواند یک پیشنهاد عالی برای سبد غذایی شما محسوب می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی