[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قسمت دهم : کسی در کار مربی دخالت نکند ، روزنامه شیراز نوین

با پایان نیمه اول دو تیم برای استراحت به رختکن رفتند و پس از شنیدن صحبت‌های مربیان خود برای نیمه دوم وارد زمین شدند. شادی تیم ایران از این بود که خیلی زود در نیمه دوم صاحب گل دوم شد؛ در دقیقه 47 بهزادی با یک پاس خوب شرفی را از جناح چپ راه انداخت؛ او بی‌درنگ توپ را سانتر کرد و در سمت راست توپ به پروین رسید؛ او با بینایی تمام جباری را پشت محوطه جریمه حریف یکه و تنها دید و بلافاصله توپ را برای جباری ساخت که او هم بی‌معطلی و سرضرب به توپ کوبید و شوت محکمش در کنج دروازه کویت به تور چَسبید. 
با این گل ایران با خیالی آسوده کار را دنبال کرد؛ اولین تعویض ایران هم در همین زمان انجام شد و حاج قاسم برای اولین بازی ملی خود به‌جای بهزادی کهنه‌کار که دچار کشیدگی عضله شده بود، وارد زمین شد.
با این تعویض، ایران چهره‌ای تدافعی به خود گرفت، چراکه جابه‌جایی‌هایی بین نفرات انجام شد و اساس کار تیم ملی به هم خورد؛ کویت از این شرایط برای تهدید دروازه ایران استفاده کرد، اما نتوانست به گل برسد و بازی رفت دو تیم در نهایت پس از نود دقیقه تلاش با همان 2 گل برتری ایران به پایان رسید.
با پایان بازی رفت بازیکنان مجدداً به تیم‌های باشگاهی رفتند و هفته‌ای یک جلسه هم در تمرینات تیم ملی حاضر می‌شدند؛ در فاصله ایجادشده تا بازی برگشت مطبوعات از نوع بازی تیم ملی در بازی اول انتقاداتی داشتند و راهکار هم می‌دادند.
داستان بازی برگشت ایران و کویت شبیه داستان هزار و یک شب است؛ چراکه ابتدا کویت اعلام کرد از پذیرش بازی با ایران در خاک خود ناتوان است، چون شرایط کشورش مناسب بازی با تیم ایران نیست و به زودی میزبان بازی برگشت را معرفی می‌کند.
مدتی بعد کویتی‌ها از کشور مصر به‌عنوان میزبان بازی برگشت نام بردند و پس از قبول مقامات فدراسیون فوتبال مصر در مورد میزبانی از بازی ایران و کویت تمرینات تیم ملی از اول دی‌ماه 1350 شکل جدی‌تری به خود گرفت؛ در روز جمعه سوم دی‌ماه، اردونشینان تیم ملی در ورزشگاه امجدیه سابق یک دیدار درون‌تیمی با نام سفید و قرمز برگزار کردند.
از نکات جالب این بازی حضور بیش از پنج هزار نفر در ورزشگاه بود که به دیدن بازی آمده بودند که در نهایت تیم قرمزپوش چهار بر صفر برنده شد.
آنچه دیده شد وجود روحیه نشاط و شادابی در بین بچه‌های تیم ملی بوده که همه را امیدوار کرده بود،اما در ادامه کار ناصر حجازی به علت مشکلات درسی و امتحانات دانشگاهی بدون اجازه اردو را ترک کرده بود و پرویز دهداری هم نام او را از تیم ملی خط زده و در برابر اصرار مقامات سازمان تربیت بدنی ایران و فدراسیون فوتبال جهت بازگشت مجدد حجازی به تمرینات اعلام  کرد «تا من مسئول تیم ملی هستم اجازه دخالت به کسی را نمی‌دهم و قطعاً حجازی برای بازی برگشت با کویت همراه تیم ملی نخواهد بود.»
در حالی که تیم ایران برای سفر به مصر و انجام بازی برگشت با کویت به فرودگاه مهرآباد تهران رفته بود در آخرین لحظات ناگهان بلندگوی فرودگاه آقای وثیق، معاون سازمان تربیت بدنی کشور و سرپرست تیم ملی را صدا می‌زند و اعلام می‌کند از طرف رئیس فدراسیون فوتبال تلفنی با او کار دارند و او هم می‌رود؛ لحظاتی بعد با چهره‌ای  گرفته بازمی‌گردد و به کادر فنی و بازیکنان می‌گوید که سفر به مصر منتفی شده، چراکه فدراسیون فوتبال مصر از میزبانی بازی برگشت ایران و کویت عذرخواهی کرده است!
بدین ترتیب بازیکنان به اردو بازمی‌گردند تا تکلیف میزبان و بازی برگشت روشن گردد. 
پس از انصراف مصری‌ها از میزبانی بود که مقامات فوتبال کویت از کشور ترکیه به‌عنوان میزبان جدید یاد می‌کنند، اما مقامات فوتبال ترکیه هم عذرخواهی می‌کنند و در نهایت کشور یونان با درخواست کویتی‌ها، می‌پذیرد میزبان بازی ایران و کویت باشد. بازیکنان ایران روز جمعه صبح با یک پرواز به ترکیه می‌روند و ساعت10:30دقیقه صبح در فرودگاه استانبول حاضر می‌شوند تا با توقفی کوتاه به آتن بروند، اما چهار ساعت در فرودگاه معطل می‌شوند و در نهایت ساعت 4 بعد از ظهر روز جمعه 24 دی 1350 وارد فرودگاه شهر آتن یونان می‌شوند، در آنجا هم مطلع می‌شوند چون کویتی‌ها 2 ساعت زودتر به یونان رسیده‌اند!

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی