[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تحقق آب پایدار با همراهی مشترکان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس اعلام کرد: امسال در هفته دولت بالاترین تعداد پروژه از نظر کمی و کیفی افتتاح شد.
علی‌جان صادق‌پور ظهر یکشنبه 12 شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی با تشریح طرح‌های هفته دولت افزود: در هفته دولت ۷۸ پروژه در ۳۰ شهرستان استان افتتاح شد که ۶۹ پروژه از این مجموع در حوزه آب و ۹ پروژه در حوزه فاضلاب بوده است. او با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته برنامه‌ریزی مدون و منسجمی برای حل مشکل تنش آبی و به سرانجام رساندن پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: برپایی میزهای خدمت، حضور در شهرستان‌های مختلف و گفت‌وگو با مردم و سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه نقش ارزنده‌ای در درک مشکلات و همکاری مشترکان در حوزه مدیریت و مصرف دارد. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آمار و ارقامی بیان داشت: اعتبارات در حوزه آب معادل ۶۶۰میلیارد تومان و اعتبارات در بخش فاضلاب بیش از یک‌هزار و ۲۹0میلیارد توماندر نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس با اشاره به اقداماتی که برای تأمین آب پایدار در دستور کار قرار گرفته، بیان داشت: به دلیل آمادگی که داشتیم، تابستان خوبی را پشت سر گذاشتیم و شاهد رضایتمندی بهتر و بیشتری نسبت به سال‌های گذشته از سوی مردم بودیم.
صادق‌پور از خالی شدن سفره‌های زیرزمینی به عنوان یک چالش فزاینده یاد کرد و بیان داشت: در بحث حفر چاه‌های جدید، کف‌شکنی چاه‌ها و تجهیزات مهندسی تلاش‌های زیادی صورت گرفت که منجر به رضایتمندی مشترکان شده است. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایان ذخیره سد رودبال یادآور شد: سد رودبال با خروجی بیش از 600 لیتر بر ثانیه به عنوان یکی از منابع بزرگ تأمین آب استان محسوب می‌شد و نقش مهمی در آب‌رسانی به شهرستان‌‌ها ایفا می‌کرد. او با بیان اینکه سد رودبال آب حدود ۵۰ روستا و هشت شهر را تأمین می‌کرد، بیان داشت: به دلیل عدم بارندگی در پاییز سال گذشته، این هشدار داده شد که ذخیره سد رودبال در حال اتمام است؛ لذا برنامه‌ریزی برای حل این مشکل صورت گرفت و توانستیم با این رشته اقدامات از هرگونه بحران و تنش جلوگیری کنیم.
صادق‌پور با بیان اینکه نزدیک به ۳۲۵هزار نفر به صورت مستقیم از آب سد رودبال استفاده می‌کردند، افزود: برای انجام این کار، نزدیک به ۲۰ کیلومتر خط انتقال انجام دادیم. در واقع در فسا ۶ کیلومتر خط انتقال ظرف چهار روز انجام شد. برق‌رسانی به پنج حلقه چاه موجود در فسا، داراب و زرین‌دشت کمتر از سه شبانه‌روز صورت گرفت‌؛ در واقع تجهیز چاه‌ها کار دشواری بود که به موقع و درست انجام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس با بیان اینکه چهار منبع سد در استان فارس آب شهرها و روستاها را تأمین می‌کند، گفت: سد درودزن با ۴۵۰میلیون مترمکعب آب، سد سلمان فارسی با ۵۶۰میلیون مترمکعب آب، سد کوثر و سد رودبال آب شهرها و روستاها را تأمین می‌کنند که البته همان‌گونه که گفتم، ذخیره سد رودبال به پایان رسید. او با اشاره به اقدامات جبرانی که صورت گرفته، بیان کرد: برای حل این مشکل نزدیک به ۴۰ حلقه چاه حفر، کف‌شکنی، تجهیز و مهندسی مجدد شدند و همه این چاه‌ها در مدار بهره‌برداری قرار گرفتند؛ با این اقدام نه‌تنها حجم آب از دست رفته جبران شد، بلکه وضعیت آب شهرها و روستاها بهتر از گذشته شد. در واقع وضعیت آب شهرستان‌های فسا و داراب که در سال‌های گذشته با کمبود مواجه بودند، بهبود پیدا کرد. وی با اشاره به اینکه در حوزه فاضلاب سه تصفیه‌خانه به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان اضافه شد، گفت: استان فارس از ۱۳ تصفیه‌خانه برخوردار است که سه تصفیه‌خانه از این مجموع در هفته دولت اضافه شد و این تصفیه‌خانه‌ها در اقلید، خرم‌بید و آباده به بهره‌برداری رسیدند؛ راه‌اندازی یک تصفیه‌خانه هم در دستور کار است و به زودی این تصفیه‌خانه نیز اضافه خواهد شد. بدون شک این اقدامات نه تنها موجب حل مشکلات اساسی در حوزه آب و فاضلاب می‌شوند، بلکه اثرات مثبتی در محیط زیست، صنعت و ایجاد اشتغال دارند.
مدیرعامل آبفا فارس، درباره میزان هدررفت آب نیز اظهار داشت: اگر سرقت آب صورت نگیرد، هیچ نقطه‌ای بدون آب نخواهیم داشت و می‌توانیم برای همه نقاط جمعیتی استان آب موردنیاز را تأمین کنیم. وی با اشاره به اینکه سرقت آب حقوق عموم را ضایع می‌کند، اضافه کرد: هرجا مردم همکاری کردند، شاهد بهبود امور بوده‌ایم و در این راستا مقابله با انشعاب غیرمجاز و سرقت آب باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.
صادق‌پور از رسانه‌ها درخواست کرد تا فضایی ایجاد کنند که انشعاب غیرمجاز به عنوان یک ضدارزش شناخته شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی