[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

مکان موکب حضرت احمد بن موسی(ع) دائمی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز که به منظور بازدید از موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه حضور داشتند، با رسانه ملی در این خطه از کشورمان گفت‌وگو کردند‌. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز که به منظور بازدید از موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه حضور داشتند، با رسانه ملی در این خطه از کشورمان گفت‌وگو کردند‌.
ارتقای امکانات موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) نسبت به سال‌های گذشته
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تسلیت اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: بخشی از خدمات‌رسانی به زائران در قالب نیروی انسانی بوده و بخش دیگر خدمات، مکان و تجهیزات است که باید این خدمات بهتر شود.
سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه مکان موقت باید دائم شود و خدمات تجهیزات نیز از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: این خدمات با مصوب شورای اسلامی شهر پیشرفت بهتر می‌شود.
او بیان کرد: جمعیت ۷۰۰ نفری خدمات نیروی انسانی و صدها دستگاه از خدماتی است که شهرداری شیراز انجام می‌دهد و بقیه استان‌ها هم خدمات ارائه می‌دهند، اما خدمات شهرداری شیراز بسیار محسوس بوده و امکانات و خدمات نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.
خدمات‌رسانی بیش از ۱۳هزار نفر روز نیروهای شهرداری شیراز به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه
شهردار شیراز نیز با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی به مردم شریف ایران اسلامی اظهار کرد: شهرداری این کلان‌شهر طبق روال قبل اقدام به راه‌اندازی موکب حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) در مرز شلمچه کرده است‌.
محمدحسن اسدی بیان کرد: تا به امروز حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان خدوم شهرداری شیراز اعم از پاکبانان، رانندگان اتوبوس شهری، آتش‌نشان‌ها و سایر عوامل عمرانی، اجرایی و مدیریتی در این نقطه مرزی استقرار دارند و بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و خدمات شهری و عمرانی، خدمات خود را به‌صورت شبانه‌روزی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ارائه می‌دهند.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز تصریح کرد: ۱۳هزار و ۳۰۰ نفر روز تاکنون نیروهای شهرداری شیراز به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی کرده‌اند.
او عمده خدمات شهرداری شیراز را جمع‌آوری پسماند و زباله‌های این نقطه مرزی اعلام و بیان کرد: پاکبانان اعزامی سازمان پسماند شهرداری شیراز به‌صورت روزانه حدود ۸۰ تُن زباله و پسماند را جمع‌آوری و به ‌جای مربوطه حمل می‌کنند.
شهردار شیراز با اشاره به فعالیت‌های سازمان ‌حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در نقطه صفر مرزی در قالب قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل زائران در شلمچه- تنومه تصریح کرد: خدمات حمل‌ونقل این قرارگاه تاکنون به بیش از یک‌میلیون زائر انجام شده است‌.
اسدی از خدمات‌دهی سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری شیراز با استقرار ۴ خودرو عملیاتی اطفایی و امدادی خبر داد و گفت: این خودروها حفاظت ایمنی از زائران در پارکینگ، پایانه مرزی و موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) را برعهده دارند.
او به رضایت فرماندار، شهردار و امام‌جمعه خرمشهر اشاره و بیان کرد: این مقامات محلی در جنوب غربی کشورمان، رضایت خود را از خدمات‌رسانی شهرداری شیراز اعلام‌کرده‌اند و درواقع در ارزیابی انجام‌شده، شیراز میزان همکاری استان فارس و شهرداری شیراز از نظر کمی و کیفی بی‌نظیر بوده است.
شهردار شیراز شور و‌ شوق زائران اربعین حسینی در نقطه صفر مرزی را غیرقابل توصیف و اضافه کرد: شهرداری این کلان‌شهر با برپایی کانکس و چادرهای متعدد جهت اسکان مسافران و زائران به‌صورت شبانه امکاناتی نظیر وعده غذایی، نمازخانه، مکان استراحت و سرویس بهداشتی فراهم کرده است.
او بیان کرد: کارکنان خدوم شهرداری شیراز با اراده و دلگرمی خدمات خود را در این نقطه مرزی انجام می‌دهند.
اسدی عنوان کرد: شهرداری این کلان‌شهر بنا به تکلیف شورای اسلامی شهر و ردیف بودجه‌ای که امسال پیش‌بینی شده است، ساخت سوله‌هایی بزرگ را در زمین‌هایی که تحویل گرفته، به صورت دائمی آغاز می‌کند و چادرها و کانکس‌ها برچیده می‌شوند تا مکانی خوبی در نقطه صفر مرزی برای هم‌وطنان به‌ویژه زائران اربعین و راهیان نور باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی